شناسهٔ خبر: 47098754 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکسیناسیون 900 نفر از بیماران خاص و صعب العلاج دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از آغاز برنامه واکسیناسیون تاکنون 900 نفر از بیماران خاص و صعب العلاج در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

قاسم میری علی آباد امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در استان سیستان و بلوچستان 800 بیمار دیالیزی، 1200 بیمار هموفیلی ، ۳۲۰۰بیمار تالاسمی ماژور، 35 بیمار پروانه ای و حدود 750 بیمار ام اس  تا کنون شناسایی شده اند که  در مراکز جامع بیماران خاص  و بیمارستان های استان سیستان و بلوچستان خدمات درمانی را طبق دستورالعمل وزرات بهداشتبه صورترایگان دریافت می کنند.

وی ادامه داد: در تقویم ایران 18اردیبهشت ماهروز جهانی تالاسمی و بیماری های خاص و صعب العلاج نامیده شده است که میتوان از بیماری هایی که نیاز به درمان مادام العمر دارد و لازم است که بیمار تحت مراقبتهای خاص باشد مانند: دیالیز، هموفیلی، تالاسمی و.. به عنوان بیماری های خاص و تعدادی از بیماریها از جمله سرطان، دیابت و ... را به عنوان بیماری های صعب العلاج نام برد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه تلاش در راستای ارائه خدمات درمانی مناسب به بیماران خاص و صعب العلاج با حفظ شاٌن و منزلت انسانی این عزیزان یکی از وظایف و برنامه های اصلی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است گفت: در استان سیستان و بلوچستان 6 هزار و 500 بیمار خاص خدمات درمانی را رایگان دریافت می‌کنند.

به گفته وی آزمایش های قبل از ازدواج  و مشاوره ژنتیک می توانند از بروز بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در آینده برای فرزندان بوجود آید از جمله بیماری های هموفیلی و تالاسمی جلوگیری نماید، همچنین با تغییر شیوه وسبک زندگیو استفاده از الگوی تغذیه مناسب از انواع سرطان ها، نارسایی کلیه و فشار خون از پیشگیری کنیم.

واکسیناسیون 900 نفر از بیماران خاص و صعب العلاج دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه بیماران خاص و صعب العلاج باتوجه به برخورداری از سیستم ایمنی پایین و مراجعات مکرر به مراکز درمانی  از جمله گروه های در معرض خطر برای ابتلاء به بیماری کووید 19 می باشند و از گروه های اولویت دار در دریافت واکسن بوده است گفت: از آغاز برنامه واکسیناسیون تاکنون 900 نفر از بیماران خاص و صعب العلاج در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده‌اند.

قاسم میری ادامه داد: مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت مرحله نخست تزریق واکسنکرونابه بیماران خاص و صعب العلاج سیستان و بلوچستان کماکان ادامه دارد و افرادی که تاکنون واکسینه نشده اند می توانند با مراجعه به مراکز درمانی که تحت پوشش آن هستند نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

انتهای پیام/3139

نظر شما