شناسهٔ خبر: 47093459 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

دادستان عمومی لردگان اعلام کرد:

شناسایی ‌گروه سازمان‌ یافته تقلب در کنکور ۹۹

دادستان عمومی شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری از شناسایی و تعقیب قضایی عوامل اصلی تقلب در کنکور سراسری ۹۹ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، سعید جریده‌ اصل با اشاره به ‌شناسایی گروه سازمان یافته تقلب در کنکور 99 گفت: سال گذشته برخی افراد با انگیزه‌های مالی و سودجویانه ضمن تشکیل گروهی سازمان یافته مبادرت به اغفال تعدادی دانش آموز در رشته‌های مختلف کرده و به آنها اطمینان دادند به سئوالات کنکور سراسری و پاسخنامه دسترسی دارند و می‌توانند در ازای دریافت مبالغی همزمان با روز برگزاری آزمون پاسخ سئوالات را ارائه کنند.

وی افزود: در روز برگزاری آزمون از برخی داوطلبان تجهیزات الکترونیکی کشف شد که از طریق گروه مجرمانه تهیه شده بود. همه عوامل در اسرع وقت شناسایی، دستگیر و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند و تحقیقات جهت بررسی صحت یا نادرستی ادعای متهمین در جریان است.

این مقام قضایی ادامه داد: به علت آنکه متهمان با افراد دیگری در سایر استان‌ها مرتبط بودند و باید آن افراد نیز شناسایی شوند، رسیدگی تاکنون ادامه یافته است. در آینده‌ای نزدیک تحقیقات در دادسرای عمومی و انقلاب لردگان خاتمه می‌یابد و با توجه به دلایل به دست آمده مبنی بر ارتکاب جرم از سوی متهمان، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری دو ارسال خواهد شد.

جریده‌ اصل گفت: طی چند روز اخیر همه موسسات غیرمجازی که در زمینه کنکور سراسری در شهرستان لردگان فعالیت داشتند، شناسایی و دستورات قضایی برای پلمپ این موسسات صادر شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما