شناسهٔ خبر: 47093390 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تزریق ۳۰۸ میلیون دوز واکسن کرونا در چین

تهران- ایرنا- کمیسیون ملی بهداشت چین روز شنبه اعلام کرد بیش از ۳۰۸.۲ میلیون دوز واکسن کرونا تاکنون در سراسر چین تزریق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روزنامه مردم چین، کمیسیون ملی بهداشت چین روز شنبه اعلام کرد: این افراد با استفاده از چهار نوع واکسن تولید داخل واکسینه شده اند.

این کمیسیون با اشاره به صدور مجوز استفاده  اضطراری واکسن ساخت شرکت دولتی داروسازی سینوفارم چین گفت که انتظار می رود این واکسن در سراسر جهان ترویج شود و نقشی به مراتب بزرگ تر را در جنگ جهانی علیه اپیدمی کرونا ایفا کند.

واکسن سینوفارم چین یکی از اولین واکسن هایی است که مجوز استفاده اضطراری در چین را دریافت کرده است و با بیشترین میزان عرضه و واکسیناسیون داخلی، یکی از واکسن های معتبر در سراسر جهان محسوب می شود.

سینوفارم اولین واکسن تولید شده توسط یک کشور در حال توسعه است که برای استفاده اضطراری به تائید سازمان بهداشت جهانی رسیده و در عین حال ششمین واکسن ضد بیماری کووید-۱۹ در کل جهان است که مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرده است.

«یانگ شیائومینگ» رئیس شرکت بیوتکنولوژی «سینوفارم» چین هم در یک نشست خبری تاکید کرد که واکسن غیر فعال این شرکت برای بازاریابی در ۵ کشور و استفاده در ۶۲ کشور به تائید رسیده است.

وی گفت: ارائه مجوز استفاده اضطراری به واکسن سینوفارم چین توسط سازمان بهداشت جهانی در عین حال باعث افزایش درک و آگاهی جامعه بین الملل از اهمیت تحقیق و توسعه چین و محصولات ساخت چین می شود آن هم در شرایطی که تحقیق و توسعه موفقیت آمیز واکسن نیازمند قابلیت های فنی فوق العاده است و در عین حال نتیجه سرمایه گذاری های عظیم در بخش تحقیق و توسعه محسوب می شود.

به گفته وی، سران و رهبران بسیاری از دولت ها و کشورهای جهان پیشگام واکسیناسیون با واکسن ضد کرونای تولید چین بوده اند و این موضوع مهر تائیدی بر واکسن ضد کرونای چین است.

نظر شما