شناسهٔ خبر: 47089958 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

تنش هاي سياسي ميان ارمنستان و جمهوري آذربايجان شدت گرفت - مردم سالاری آنلاين

همزمان با افزایش انتقادات بین المللی از تصمیم مقامات جمهوری آذربایجان در عفو یک نظامی این کشور که یک افسر نظامی ارمنستان را به قتل رسانده است، جنگ لفظی میان مقامات باکو و ایروان بار دیگر شدت یافت.

صاحب‌خبر - الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در نشستی خبری با آندرس فوگ راسموسن در باکو گفت‌:«ارمنستان به صورت غیر قابل توجیهی تلاش می کند بر سر این موضوع نگرانی و تحرک بی مورد ایجاد کند. استرداد این سرباز از مجارستان به جمهوری آذربایجان بر اساس کنوانسیون انتقال محکومان در اروپا صورت گرفت و عفو وی نیز مبتنی بر قوانین داخلی کشور است.»
در حالی که تنش ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان شدت گرفته است، سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان، باکو را به افزایش تحرکات نظامی در برابر چشمان جامعه بین المللی متهم کرد.
سرکیسیان در اظهاراتی که دفتر امور مطبوعاتی وی منتشر کرد گفت‌:«ما معتقدیم هدف این عفو و توجیه این قتل این نیست که علی اف بخواهد وجهه خود را در داخل کشور بهبود بدهد بلکه وی می خواهد واکنش جامعه بین المللی را نسبت به این اقدام نامعقول بسنجد.»
ارمنستان و جمهوری آذربایجان از زمان موافقت با برقراری آتش بس سال ۱۹۹۴ و پایان جنگ بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ، موافقتنامه نهایی صلح را امضا کرده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از باکو، راسمون درباره از سرگیری خصومت ها میان این دو کشور نیز هشدار داد.

نظر شما