شناسهٔ خبر: 47088878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سفر دبیر شورایعالی مناطق آزاد به بندر چابهار

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور برای بازدید از طرح‌‍‌های توسعه منطقه آزاد چابهار و حضور در نشست فعالان اقتصادی به این بندر سفر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا ، مومنی روز گذشته در نشست شورای اداری و فعالان اقتصادی چابهار ، توسعه حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار را یکی از مهمترین دغدغه های شورایعالی مناطق آزاد کشور عنوان کرد.

وی افزود : با تکمیل زیرساخت‌های توسعه ای این منطقه، هم امنیت مناطق مرزی جنوب شرق کشور تقویت و هم سهم کشور از ظرفیت اقتصادی 210 میلیون نفری پاکستان بیشتر می‌شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: مرز ریمدان هم یکی از اهدافی است که به طور جدی می‌تواند ارتباطات سیاسی، امنیتی و اقتصادی ما را با پاکستان گسترش بدهد و همچنین یک توسعه پایدار را به دنبال داشته باشد.

مومنی گفت: برای تکمیل تاسیسات پایانه حمل و نقل مرز ریمدان احتیاج به سرمایه گذاری 352 میلیارد تومانی است که در دستور کار این شورا قرار دارد.

وی تصریح کرد: مجموعه منطقه آزاد چابهار در مرز ریمدان می‌تواند نقش بسزایی در ترانزیت و تامین کالاهای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در سفر دو روزه خود به چابهار از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی، طرح آماده‌سازی زمین‌های منطقه آزاد چابهار در مرز ریمدان، شهرک پتروشیمی، تولیدی‌ها، ظرفیت‌های گردشگری و ورزشی و سایر طرح‌های در دست اجرا در این منطقه بازدید و با برخی از فعالان اقتصادی در این منطقه دیدار کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان هم در این نشست گفت : با الحاق شهر چابهار و 2 بندر شهید کلانتری و شهید بهشتی و الحاق 6 هزار هکتار از محدوده مرز ریمدان به منطقه آزاد چابهار مشکلات مرز دریایی و زمینی این منطقه حل شده است و بزودی با ساخت فرودگاه در این شهرستان مشکل مرز هوایی این منطقه نیز حل خواهد شد.

موهبتی همچنین با اشاره به تصویب منطقه آزاد سیستان در مجلس شورای اسلامی، از شورای عالی مناطق آزاد کشور تسریع در افتتاح رسمی این منطقه و اجازه تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد چابهار تا محدوده سیستان را خواستار شد.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما