شناسهٔ خبر: 47085828 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

زوال بی وقفه

«حرکت نزولی و رو به زوالِ رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت.»

صاحب‌خبر -

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود به مناسبت روز جهانی قدس ، با اشاره به هم‌افزایی مسلمین بر محور قدس شریف به عنوان کابوس دشمن صهیونیست و حامیان آمریکایی و اروپایی آن و طرح ناکام «معامله‌ی قرن» و تلاش برای عادی‌سازی روابط چند دولت ضعیف عربی با رژیم غاصب، فرمودند:
«من قاطعانه میگویم: این تلاشها به جایی نخواهد رسید؛ حرکت نزولی و رو به زوالِ رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت.»

همانگونه که رهبر انقلاب به درستی بیان کردند امسال مسلمانان جهان اگرچه به دلیل شیوع کرونا با محدودیت هایی برای برگزاری مراسم روز جهانی قدس مواجه شدند اما تسریع در مراحل افول رژیم صهیونیستی را شاهد بودند.

قدرت یافتن مردم فلسطین و مسلح شدن آنها به تسلیحات بازدارنده و دامنه دار شدن انتفاضه  که به صورت مستمر ادامه دارد اهتمام گروه‌های مقاومت داخل فلسطین مثل حماس و جهاد اسلامی به تداوم جهاد، یکی از دلایل افول رژیم صهیونیستی است. محور مقاومت امروز به عنوان یک نیروی متحد و با ایستادگی در مقابل رژیم اشغالگر، توان دفاعی آن را  مختل کرده و امید با آزادی فلسطین و قبله اول مسلمین جهان را افزایش داده است. وضعیت دفاعی رژیم غاصب تحلیل رفته و پوشالی بودن گنبد آهنین، خواب سردمداران این رژیم را آشفته ساخته است. درست در زمانی که رژیم صهیونیستی مدعی بود هیچ موشکی به سرزمین های اشغالی اصابت نمی‌کند، امروز  موشک های فراوان از سوی نیروهای مقاومت و تیرهای غیب بر سر این رژیم فرود آمده و تاسیسات بزرگ را تخریب و ادعاهای افسران نظامی صهیونیست را بی اساس می سازد.

افزایش جنایت های رژیم صهیونیستی و تداوم نقض حقوق بشر در سرزمین های اشغالی، نهادهای بین المللی که در زمره حامیان این رژیم بودند از جمله کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل را هم به واکنش واداشته است. اخیرا دیده‌بان حقوق بشر هم اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همانند رژیم آپارتاید است و با توجه به تبعیض فراوان این رژیم علیه مسلمانان، باید دیوان عالی کیفری برای محاکمه و مجازات دخالت اسرائیل دخالت کند. این وضعیت نشان میدهد که جرات مقابله با رژیم صهیونیستی در نهادهای غربی هم به وجود آمده و معرفی آن به عنوان یک رژیم آپارتاید اگر فراگیر شود تمام دولت‌های دنیا را به محکومیت اسرائیل و دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین متقاعد می سازد.

یکی دیگر از دلایل این افول، وابستگی رژیم صهیونیستی به آمریکا است و با توجه به زوال آمریکا و فاصله گرفتن این کشور از دوران ابرقدرتی، رژیم صهیونیستی هم با ضعف مفرط مواجه است. دولت‌های آمریکا اعم از جمهوری خواه یا دموکرات،‌ تامین امنیت اسرائیل را وظیفه اصلی خود و در زمره منافع ملی آمریکا تلقی می‌کنند و همواره حامی اصلی اسرائیل بوده اند. در دوسال اخیر سیاست های افراطی ترامپ باعث شد که آمریکا، از شرایط مطلوب را برای حفظ قدرت برتر، فاصله بگیرد. امروز واشنگتن با بسیاری از متحدین خود حتی در اروپا اختلاف دارد و بعید است که سیاست های بایدن هم بتواند این وضعیت را بهبود بخشد. آمریکا به دلیل خودخواهی اقتصادی و خروج از نهادهای بین المللی، با مشکلات اقتصادی بزرگ روبرو شده است و تشدید مبارزات ضدنژادپرستانه که بعد از کشته شدن جورج فلوید آغاز و تبدیل به یک بحران جدی شد، ساختار مدیریتی آمریکا را با چالش مواجه ساخته است. این وضعیت نابسامان در کنار مواضع نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر در حمایت از ترامپ، سردی مناسبات واشنگتن با تل آویو را در پی داشته است.

اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی نیز امروز بسیار شکننده و بی ثبات است. در دو سال گذشته چهار انتخابات توسط این رژیم برگزار شده و نتانیاهو در این دوسال به دلیل عدم توانایی در تکمیل کابینه، شکست را پذیرفته و امروز رقیب وی مسئول تشکیل دولت شده و در مجموع رژیم فاقد مدیریت دولت جعلی اسرائیل است. برخی شواهد نشان میدهد که صهیونیست ها در یک اقدام آینده نگرانه به دنبال این هستند که اراضی منطقه پاتاگونیا واقع در مرز شیلی و آرژانتین را خریداری کنند که اگر در آینده به فروپاشی نزدیک شدند بتوانند یهودیان را به این منطقه کوچ دهند. بر اساس این شواهد نه تنها کارشناسان ایرانی بلکه بسیاری از صاحبنظران غربی نیز بحث زوال تدریجی رژیم اشغالگر قدس را باور داشته و به دنبال یافتن راه حل برای تغییراین وضعیت هستند.

از نظر جمهوری اسلامی ایران، راه حل پایان دادن به اشغال فلسطین، برگزاری همه پرسی  در سرزمین های اشغالی  است. مقام معظم رهبری حدود بیست سال پیش، در اجلاس غیر متعهد ها در تهران، این موضوع را رسما اعلام کردند و متعاقبا در سازمان ملل متحد تحت عنوان طرح ایران به ثبت رسید. مبنای این طرح این است که با برگزاری همه پرسی دموکراتیک در سرزمین های اشغالی، همه مردم فلسطین اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی با شرکت در همه پرسی، به نظام آینده ای که باید در این سرزمین حاکم شود، را تعیین کنند.
در آفریقای جنوبی نیز بعد از مبارزات مردم این کشور، نهایتا رژیم آپارتاید مجبور به برگزاری همه پرسی شد و مردم به نظام جدید در آفریقای جنوبی رای دادند و امروز در آن کشور سیاهان و سفید پوستان و ادیان مختلف به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند.

شعار «امروز ایران، فردا فلسطین» یکی از شعار های اصلی انقلاب اسلامی بود و ابتکار ارزنده حضرت امام خمینی(ره) در تعیین روز جهانی قدس که با استقبال مردم مسلمانان جهان روبرو شد، به این معنی است که یکی از اهداف بلندانقلاب اسلامی، تا آزادی فلسطین و قدس شریف محقق نخواهد شد. باید روزی فرا رسد که به دنبال برگزاری همه پرسی در فلسطین اشغالی، همه مردم در کنار هم به صورت صلح آمیز زندگی کنند و جهان شاهد نابودی صهیونیسم و آپارتاید در این سرزمین باشد که أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ..

نظر شما