شناسهٔ خبر: 47077326 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راه سیل‌گرفته ۲۴ روستای خراسان شمالی بازگشایی شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: راه‌های سیل گرفته در ۲۴ محور روستایی استان که براثر بارندگی شب گذشته بسته شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شد.

صاحب‌خبر -

جعفر شهامت روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تلاش راهداران برای بازگشایی محورهای روستایی ادامه دارد و با گزارش دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها و یا بخشداران، برای رفع مشکل تردد در این مسیر ها اقدام می شود.

وی افزود: تاکنون در شهرستان بجنورد با تلاش راهداران، ۶ محور روستایی بازگشایی شده است و راهداران نسبت به پاکسازی آبنمای کلاته یاور، سریوان و سرچشمه اقدام کرده و هشت کیلومتر راه نیز رسوب برداری شده است.

شهامت با اشاره به اینکه در شهرستان اسفراین سیل سبب بسته شدن روستای باغی شد و این مسیر هنوز بسته است گفت: تاکنون چهار محور روستایی در این شهرستان بازگشایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در شیروان یک محور روستایی، در شهرستان مانه و سملقان ۶ محور و در در جاجرم راه روستاها در چهار محور بازگشایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: راه ارتباطی شهر شوقان و چهار روستا در شهرستان جاجرم هنوز  بسته است و راهداران مشغول بازگشایی این محورها هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: تخریب پل ورودی شهر شوقان سبب بسته شدن این مسیر شده است و در این زمینه پل باکسی برای بازگشایی موقت محور به منطقه حمل شده است.

نبود پل در برخی محورهای روستایی خراسان شمالی سبب شده تا این مسیرها در بارندگی و سیل، بسته شود.

طول راه های روستایی استان ۸۶۳ هزار نفری چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر است. ۴۴ درصد جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما