شناسهٔ خبر: 47074983 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهردار منطقه ۵ خبر داد:

تبدیل چاردیواری شهر سنگ به سایت مرکزی تعمیرات مخازن

کلهری گفت: ۴۰۰۰ کامیون، نخاله و ضایعات شهر سنگ را به بیرون از شهر بردند و این مکان تبدیل به سایت مرکزی تعمیرات اساسی مخازن منطقه شد.

صاحب‌خبر -

 محمود کلهری شهردار منطقه ۵ تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران جوان در مورد تعطیلی چاردیواری شهر سنگ در این منطقه که مکانی برای جمع آوری ضایعات غیر پسماند بود گفت: تکلیف پیمانکاران نگهداری رفت و روب سطح شهر تهران این است که ضایعات، نخاله، ضایعات هرس، تیر و تخته، چوب، لجن، لاستیک و هرچه که غیر از پسماند‌ تر هستند را به گود‌های مجاز بیرون از تهران منتقل کنند، اما در مجموع در مناطق مختلف، مواردی از جمله بعد مسافت این قضیه رعایت نمی‌شد و به صورت سنتی در چند دهه گذشته مکان‌هایی به عنوان گودمیانی یا چار دیواری تاسیس شده بودند که پیمانکاران این ضایعات را در آنجا تخلیه می‌کردند و در ادامه در گود‌های بیرون تهران تخلیه می کردند.

وی افزود: این اتفاق باعث می‌شد که در آن نقاط که ما چاردیواری یا گودمیانی داریم آلودگی‌های زیست محیطی، آتش سوزی و بحث‌هایی از این دست پیش بیاید و باعث مزاحمت‌های جدی شود.

شهردار منطقه ۵ تاکید کرد: بر اساس تکلیف آقای یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران بنا شد که در همه مناطق ۲۲ گانه به خصوص در مناطق شمالی این گود‌ها جمع‌آوری شود که این کار سختی بود و مقاومت پیمانکاران را در پی داشت.

کلهری تصریح کرد: از چند ماه گذشته در یک پروژه گام به گام با یک شیب ملایم پیمانکاران را متقاعد کردیم که به صورت گام به گام پیش رفته و در گام اول ضایعات چوب، بعد خاک و نخاله و بعد لجن و لاستیک و ... را مستقیما به بیرون از تهران ببرند و این اتفاق در سه چهار ماه رخ داد و در این مدت حدود ۴۰۰۰ کامیون نخاله و ضایعات از این مرکز به بیرون از شهر برده شد تا در شب عید به سرانجام رسید و در روز‌های اول سال ۱۴۰۰ اعلام کردیم که در چاردیواری شهر سنگ از ابتدای سال پذیرش این موارد را نخواهیم داشت و پیمانکاران مستقیم خودشان طبق نظامنامه پیمان‌های رفت و روب، ضایعات را به خارج از تهران منتقل می‌کنند.

وی افزود: این فرایند در مناطق شمال تهران تا کنون رخ نداده بود و همچنین گود شهر سنگ به صورت خاص باعث شده بود تا شهروندان به دلایل مختلف گلایه‌هایی حتی به مدیریت کلان شهری هم داشته باشند.

وی در ادامه گفت: تصاویر ماهواره‌ای موجود از سنوات گذشته نشان می‌داد که در این مکان شاهد آتش سوزی و زباله سوزی‌هایی هستیم که با توجه به نزدیکی به اماکن مسکونی بعضاً مخاطراتی در پی داشت و حالا این مکان برای همیشه جمع آوری شد.

وی افزود: این مکان تبدیل به سایت مرکزی تعمیرات اساسی مخازن منطقه شد و قرار است در آنجا مخازنی که امکان تعمیر آن‌ها وجود دارد مورد بازسازی قرار گرفته و به چرخه خدمات شهری برگردند.

بیشتر بخوانید

نظر شما