شناسهٔ خبر: 47074898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت :

آزادی قدس مطالبه فراجغرافیایی و فراملیتی است

قاسمی بابیان اینکه آزادی قدس مطالبه فراجغرافیایی وفراملیتی است گفت: ایجاد یکپارچکی جوامع اسلامی و متحدکردن صفوف امت اسلامی در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل یکی از آثار روز قدس شمرده می شود.‌

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیداکبر قاسمی» امروز (جمعه، ۱۷ اردیبهشت ) در جمع خبرنگاران با اشاره به روز قدس اظهار داشت: روز قدس، متحدکردن صفوف امت اسلامی در برابر استکبارجهانی است.

 



فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه حمایت های همه جانبه امام خمینی «ره» و در ادامه امام خامنه ای(مدظله العالی) از آرمان فلسطین روز باشکوه قدس را تشکیل داد و گفت: تدبیر و دوراندیشی در زمینه مردمی واسلامی کردن مبارزه علیه رژیم صهیونیستی به صورت خاص و تعیین روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان از اهداف معمار کبیر انقلاب بود و این روز به عنوان روز قدس نور امیدی در جوامع اسلامی ایجاد کرد.

 


قاسمی اذعان کرد: امروزه با گذشت بیش از چهار دهه از حضور ملت ها در صحنه نمایش و پیدایش بیداری اسلامی، اقتدار علیه رژیم صهیونیستی زمینه لازم برای آزادی قدس شریف را فراهم کرده است.

 



وی ادامه داد: در حقیقت می توان پیروزی های پی درپی امت اسلامی علیه نظام سلطه و صهیونیسم جهانی در عرصه های مختلف را در پیوند معنادار با روز جهانی قدس و آثار آن مشاهده کرد.

 



فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت افزود: اعلام روز قدس باعث شده تا قدس شریف و مظلومیت ملت فلسطین که به نوعی فراموش شده بود مورد توجه جهانیان قرارگیرد.

 



قاسمی تصریح کرد: اگر پیروزی انقلاب اسلامی و توجه دقیق حضرت امام خمینی «ره» و در ادامه اهتمام و رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای «مدظله العالی» نسبت به قدس شریف و کشور و مردم فلسطین نبود به واقع هم دشمنان قسم خورده اسلام چون آمریکا و غرب و رژیم صهیونیستی و نیز سران خائن برخی از کشورهای عربی در فراموشی مسئله قدس و فلسطین از ذهن و ضمیر جهانیان کاملا موفق شده بودند.

 


وی اضافه کرد: ایجاد یکپارچکی جوامع اسلامی و متحدکردن صفوف امت اسلامی در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل یکی از آثار روز قدس شمرده می شود.‌

 



فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت به اهمیت روز جهانی قدس پرداخت و تاکید کرد: نشان دادن مخالفت همگانی جهان اسلام با موجودیت اسرائیل، ایجاد اهرم فشار علیه رژیم صهیونیستی، خارج کردن مسئله فلسطین از بعد ملی و تبدیل آن به بعد جهانی و اسلامی، خنثی کردن توطئه غرب و رژیم صهیونیستی، تاثیر معنوی بر مسلمانان و ایجاد نوعی مشارکت عمومی، زیر سوال بردن دولتهای مرتجع و غربگرای جهان اسلام از جمله مزایای نام گذاری روز قدس محسوب می شود‌.

 



فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: روز قدس روز پیوند قطره های خروشان دریای بیکران آزادی و روز تبلور عزم و اراده آزادسازی انرژی امت اسلامی علیه نظام سلطه و صهیونیسم جهانی برای رهایی قدس شریف است.

 


قاسمی با تاکید بر اینکه روز قدس مرز جغرافیایی نمی شناسد و مطالبه آزادی قدس نیز مطالبه فراجغرافیایی وفراملیتی است اظهار داشت: تا به امروز هیچ مسئله ای نتوانسته روز قدس را به فراموشی بسپارد و همه ساله حضور مسلمانان در سراسرج جهان در راهپیمایی روز قدس با شکوه تر از سال قبل برگزار می شود.

 


وی خاطرنشان ساخت: امسال نیز به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی متفاوت تر از سال های گذشته روز جهانی قدس را گرامی داشته و از مردم فلسطین دفاع خواهیم کرد.

پایان پیام/383

نظر شما