شناسهٔ خبر: 47069317 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

متفکر و فعال اجتماعی مصر:

حمایت از فلسطین وظیفه جوامع بین المللی است

حوزه/متفکر و فعال اجتماعی مصر گفت: جوامع بین المللی وظیفه دارند که از فلسطین حمایت کرده و منطقه را از حضور رژیم صهیونیستی آزاد کنند، نباید اجازه پیشروی به این رژیم اشغالگر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، در سومین روز برگزاری کنگره بین المللی قدس شریف که عصر روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد، شیخ راسم النفیس، متفکر و فعال اجتماعی مصر اظهار داشت: روز قدس روز بسیار بزرگی است و با وجود فراگیر شدن ویروس کرونا، کشورهای مسلمان در تلاش هستند این روز بزرگ داشته شود.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) روز قدس را یوم الله نامیده اند و ما هم باید این روز را بزرگ بداریم، افزود: قدس از صفات الهی است وچون خداوند مظهر پاکی است، به همین دلیل این شهر از نظر خداوند شهر پاکی ها است.

متفکر و فعال اجتماعی مصر ادامه داد: تمام انبیاء و پیامبرانی که در این مکان مقدس مدفون شده اند، از پاکان هستند، چون خداوند این مکان را مقدس و پاک آفریده است و به خاطر همین تقدس است که باید از آن حمایت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز حضور رژیم صهیونیستی در فلسطین غیرقانونی است و اشغال آن ها محکوم است، گفت: این وظیفه مسلمانان است که برای مقابله با این رژیم به پا خیزند.

 شیخ راسم النفیس بیان داشت: بسیاری از حاکمان تلاش کردند که از رژیم صهیونیستی و غصبی که انجام داده، حمایت کنند، اما همه آن ها نابود شدند و این را بدانیم که رژیم صهیونیستی نیز نابود خواهد شد.

وی تصریح کرد: جوامع بین المللی وظیفه دارند که از فلسطین حمایت کرده و منطقه را از حضور رژیم صهیونیستی آزاد کنند، نباید اجازه پیشروی به این رژیم اشغالگر داد.

نظر شما