شناسهٔ خبر: 47069330 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

متفکر و فعال اجتماعی مصر:

خاورمیانه باید از لوث وجود رژیم صهیونیستی پاک شود

قم-ایرنا-یک متفکر و فعال اجتماعی مصری گفت: جوامع بین‌المللی وظیفه دارند که از فلسطین حمایت کرده و منطقه را از لوث وجود رژیم صهیونیستی پاک کنند و نباید اجازه پیشروی به این رژیم اشغالگر داده‌شود.

صاحب‌خبر -

شیخ راسم النفیس عصر پنجشنبه در دومین کنگره بین المللی قدس شریف در قم، باتاکید بر اینکه امروز حضور رژیم صهیونیستی در فلسطین غیرقانونی است و اشغال آن‌ها محکوم است، افزود: این وظیفه مسلمانان است که برای مقابله با این رژیم به پا خیزند.

وی اظهار داشت: روز قدس روز بسیار بزرگی است و با وجود فراگیر شدن ویروس کرونا، کشورهای مسلمان در تلاش هستند این روز بزرگ داشته شود.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) روز قدس را یوم الله نامیده‌اند و ما هم باید این روز را بزرگ بداریم، افزود: قدس از صفات الهی است وچون خداوند مظهر پاکی است، به همین دلیل این شهر از نظر خداوند شهر پاکی‌ها می‌باشد.

متفکر و فعال اجتماعی مصر ادامه داد: تمام انبیاء و پیامبرانی که در این مکان مقدس مدفون شده‌اند، از پاکان هستند، چون خداوند این مکان را مقدس و پاک آفریده‌است و به خاطر همین تقدس است که باید از آن حمایت کنیم.

وی باتاکید بر اینکه امروز حضور رژیم صهیونیستی در فلسطین غیرقانونی است و اشغال آن‌ها محکوم است، گفت: این وظیفه مسلمانان است که برای مقابله با این رژیم به پا خیزند.

 شیخ راسم النفیس بیان داشت: بسیاری از حاکمان تلاش کردند که از رژیم صهیونیستی و غصبی که انجام داده، حمایت کنند، اما همه آن‌ها نابود شدند و این را بدانیم که رژیم صهیونیستی نیز نابود خواهد شد.

وی تصریح کرد: جوامع بین المللی وظیفه دارند که از فلسطین حمایت کرده و منطقه را از حضور رژیم صهیونیستی آزاد کنند، نباید اجازه پیشروی به این رژیم اشغالگر داد.

دومین کنگره بین المللی قدس شریف از روزسه شنبه با سخنرانی ۳۰  شخصیت علمی و فرهنگی از کشورهای ایران، فلسطین، مالزی، هند، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آرژانتین، عراق، ترکیه، شیلی، امارات، لبنان، سوریه، انگلیس، کانادا و تونس آغاز شده و تا عصرامروز پنجشنبه ادامه دارد.

نظر شما