شناسهٔ خبر: 47069080 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین

باید به مداخلات رژیم صهیونیستی-آمریکا در امور منطقه پایان داده شود

خالد قدومی با تأکید بر لزوم استقلال یافتن کشورهای اسلامی و حق تعیین سرنوشت، گفت که به مداخلات رژیم صهیونیستی-آمریکا در امور منطقه باید پایان داده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، خالد قدومی نماینده حماس در ایران در نشست آزادی قدس نزدیک است با تشکر از برگزاری چنین مراسمی در ایران درباره چالش‌های پیش‌روی آرمان فلسطین اظهار داشت که چالش‌های کنونی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ اول چالش‌های داخلی و دوم چالش‌های خارجی.

قدومی در این رابطه توضیح داد که چالش‌های داخلی همان مسئله وحدت امت اسلامی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی در مواجهه با رژیم صهیونیستی است و چالش‌های خارجی همان حمایت و پشتیبانی رژیم‌های استکباری جهان از رژیم کودک‌‌کش اسرائیل است که در رأس آن دولت آمریکا قرار دارد خواه دولتی دموکرات باشد یا جمهوری‌خواه.

نماینده حماس در ایران با اشاره مجدد به چالش‌های داخلی، بیان کرد که همه مردم، امروزه، به مسئله وحدت اشاره می‌کنند؛ اما تاکنون موفق نشده‌ایم که یک برنامه عملی  و حقیقی را انجام دهیم.

او در ادامه تأکید کرد که مسلمانان باید یک برنامه مشترک در این خصوص پی‌ریزی کنند تا نشان داده شود که دشمن مشترک تمام مسلمان همان رژیم صهیونیستی است.

خالد قدومی با اشاره به تهدیدهای امنیتی رژیم صهیونیستی در سطح منطقه از جمله ترور کردن دانشمندان هسته‌ای و منفجر کردن تأسیسات، اظهار داشت که رژیم صهیونیستی قصد دارد با این اقدامات کاری کند که جهان اسلام به علم و فناوری دست پیدا نکند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ادامه با تأکید بر لزوم استقلال یافتن کشورهای اسلامی و حق تعیین سرنوشت، گفت که به مداخلات رژیم صهیونیستی-آمریکا در امور منطقه باید پایان داده شود.

وی همچنین بر لزوم وحدت مسلمانان برای مقابله با چالش‌های یادشده تأکید و در عین حال، خاطر نشان کرد که وحدت طرحی بود که امام خمینی (ره) آن را با بنیان نهادن روز جهانی قدس به ما ارائه کردند.

قدومی اظهار داشت که امام خمینی (ره)‌، مقام معظم رهبری، دیگر دوستان به ویژه شهید قدس سردار سلیمانی رحمه‌الله علیه به خوبی اهمیت مسئله قدس را بیان کردند و با بنیان نهادن روز جهانی قدس آن را احیا نمودند.

نماینده حماس در ادامه سخنانش همچنین بر لزوم یکپارچگی گروه‌های فلسطینی از جمله فتح، جهاد اسلامی و حماس تأکید کرد و در این رابطه گفت که طرح موسوم به «معامله قرن» «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به علت وحدت این گروه‌ها شکست خورد.

خالد قدومی در اشاره به چالش‌های خارجی با استناد به تحلیلگران منطقه گفت که واشنگتن کارهای غیردیپلماتیکی و خارج از چارچوب قانون در منطقه انجام داده است از جمله به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر.

وی در ادامه به اظهارات وزیر دفاع آمریکا اشاره کرد و تأکید کرد که او به صراحت گفته است که آمریکا و اسرائیل تنها شریک نیستند بلکه یک خانواده هستند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی با «جدی» خواندن چالش‌های خارجی‌، افزود که سازمان حقوق بشر با ذکر دلایل، گزارشی چهارصد صفحه‌ای در خصوص رژیم صهیونیستی تهیه کرد و به صراحت در آن اشاره شد که رژیم صهیونیستی یک رژیم نژادپرست است؛ اما دولت آمریکا اعلام کرد که این گزارش را نمی‌پذیرد.

قدومی در بخش پایانی اظهاراتش به نوار محاصره شده غزه اشاره کرد و تأکید کرد که مردم غزه با وحدت به موفقیت رسیدند و رژیم صهیونیستی به‌رغم تلا‌ش‌های بسیار نتوانست وارد این نوار محاصره شده شود.

پایان پیام/50

نظر شما