شناسهٔ خبر: 47067876 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زنی در مالی ۹ قلو به دنیا آورد!

یک زن در مالی در حالی که فکر می کرد هفت قلو باردار است، هنگام زایمان ۹ نوزاد به دنیا آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در موردی بسیار نادر، یک زن اهل مالی ۹ قلو به دنیا آورد. بنا به گفته وزارت بهداشت مالی، «هالیما سیسه»، ۲۵ ساله در حالی مادر ۹ فرزند شد که پزشکان پس از اسکن رحم این زن به او گفته بودند که ۷ قلو به دنیا خواهد آورد. این بارداری بسیار نادر، ساکنان این کشور آفریقای غربی را مجذوب خود کرده است، چرا که معمولا در چنین مواردی به دلیل عوارض پیش و پس از زایمان برخی نوزادان جان خود را از دست می‌دهند.

پس از آنکه پزشکان در ماه مارس اعلام کردند که مادر این نوزادان به دلیل این مورد خاص به مراقبت‌های ویژه نیاز دارد دولت مالی شرایط زایمان سیسه را در مراکش فراهم کرد. طبق سونوگرافی‌های انجام شده پیش از این انتظار می‌رفت که سیسه هفت نوزاد به دنیا بیاورد، اما تولد ۹ نوزاد همه را شگفت زده کرد. بنا به اعلام وزیر بهداشت مالی این 9 نوزاد، پنج دختر و چهار پسر هستند که با عمل سزارین به دنیا آمده و در سلامت کامل به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید

«فانتا سیبی» در این باره گفت: «مادر و همه 9 فرزندش در سلامت کامل هستند.» وی ضمن تبریک به هر دو تیم پزشکی مالی و مراکش گفت که از طریق پزشکی که با این زن در سفر به مراکش همراه بوده، از این اتفاق باخبر شده است.

گفتنی است؛ انتظار می‌رود مادر و فرزندان او چند هفته دیگر به خانه بازگردند.

زنی در مالی

زنی در مالی

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما