شناسهٔ خبر: 47067166 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

سفیر یمن در تهران: روز جهانی قدس روز بیداری ملت‌های اسلامی است

سفیر یمن در تهران گفت: روز جهانی قدس روز بیداری ملت های اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف،  برنامه ابراهیم محمد الدیلمی سفیر یمن در تهران در نشست «آزادی قدس نزدیک است» که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهران در مسجد امام صادق در میدان فلسطین برگزار شده بود، در ارتباط با چالش های پیش روی موضوع فلسطین با بیان اینکه روز قدس یکی از ایام اللهی است که امام خمینی در میان ما به یادگار گذاشت، افزود: روز جهانی قدس روز بیداری ملت های اسلامی است.

سفیر یمن در تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه ما امروز خوشبختانه شاهد قدرت روز افزون محور مقاومت در بسیاری از زمینه ها و عرصه ها هستیم و صدای شکسته شدن محور استکبار و مزدوران آن را می شنویم، گفت: هفت سال است که شاهد تجاوز ظالمانه عربستان سعودی و هم پیمانان آن به مردم مظلوم یمن هستیم و این بخاطر حمایت مردم یمن از موضوع فلسطین و تاکید بر دفاع از حق خود است. مردم یمن تاکید بر این دارند که موضوع فلسطین از اولویت های اصلی جهان اسلام است و بر این عقیده خود پافشاری می کنند.

خالد قدومی نیز در این نشست گفت: این چالش ها به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شود، چالش های داخلی آن مربوط به جهان اسلام است و اینکه ما همه باید به این نتیجه برسیم که دشمن واحد ما رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: در ارتباط با چالش های خارجی نیز ما شاهد حمایت و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی از سوی رژیم های استکباری که در راس آنها آمریکا قرار دارد هستیم.

نماینده جنبش حماس در تهران با بیان اینکه ما سال هاست که بر موضوع وحدت در جهان اسلام تاکید می کنیم ولی نتوانستیم یک برنامه واقعی و عملی در این زمینه انجام دهیم، گفت: ما در دنیای اسلام با مشکلات زیادی روبرو هستیم و برای حل این مشکلات و رسیدن به وحدت باید به یک برنامه ریزی مشترک دست پیدا کنیم و به این نتیجه برسیم که دشمن واحد ما رژیم صهیونیستی است.

قدومی با تاکید بر اینکه تهدیدات امنیتی رژیم صهونیستی فقط علیه مردم فلسطین نیست، گفت: اقدامات صهیونیست ها در منطقه، ترور دانشمندان هسته ای یا انجام خرابکاری در تاسیسات علمی و پژوهشی در جهان اسلام از جمله دیگر تهدیدات این رژیم علیه کشورهای اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید یک زنجیره واحد برای مقابله با صهیونیست ها تشکیل دهند، گفت: امام خمینی (ره) در راستای تحقق این موضوع آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کرد

نظر شما