شناسهٔ خبر: 47065801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

«نه» به امتحانات حضوری به کیش هم رسید

نگرانی شدید اولیای دانش آموزان کیش از برگزاری امتحانات حضوری

روئسای انجمن های اولیاء پایه نهم دبیرستان های دوره اول جزیره کیش در دیدار با دکتر رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش مخالفت شدید خود را با تصمیم وزارت آموزش و پرورش اعلام و خواستار برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری در کیش شدند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کیش ، درشرایطی که کرونا وضعیت کشور را بحرانی کرده و روزانه بالای ۴۰۰ نفر جان می‌گیرد، صحبت از برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم تحصیلی است. موضوعی که اگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش با توجه به این شرایط بر آن پافشاری کنند، ممکن است ضمن بدتر کردن اوضاع، جان بسیاری از دانش‌آموزان را به خطر بیندازند. از همین رو است که بسیاری ضمن نگرانی، به این مسئله اعتراض دارند. به خصوص آنکه دانش‌آموزان می‌گویند که تمام سال تحصیلی را به صورت مجازی گذرانده‌اند و دلیلی ندارد که آموزش و پرورش بخواهد امتحاناتشان را حضوری برگزار کند
سخنگوی شورای سلامت کیش در دیدار با روئسای انجمن های اولیا دبیرستان های دوره اول  هاجر ، خاتم ، توحید ، بعثت ،  ۲۲ بهمن ، دانا ، الغدیر جزیره کیش  ضمن تاکید مجدد بر ممنوعیت برگزاری هرگونه کلاس آموزشی حضوری تا زمان اعلام  رسمی ستاد ملی کرونا گفت: با توجه به اینکه شرایط فعلی کشور مساعد نیست از مدارس درخواست جدی داریم که به صورت قطعی از برگزاری کلاس‌های آموزشی و حضوری خودداری کنند.
دکتر رضا نیا در ادامه افزود :  از آنجایی که وضعیت کشور به لحاظ همه گیری ویروس کرونا با توجه به توصیه ستاد مرکزی مقابله با کرونا، وضعیت شکننده‌ای است و هر روز شاهد افزایش آمار مشکلاتی که بابت این بیماری پدید می آید هستیم و سلامت دانش آموزان برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، لذا اعلام می کنیم در شرایط فعلی با برگزاری هرگونه فعالیت آموزشی و برگزاری امتحانات بصورت حضوری در مدارس جزیره کیش مخالف هستیم.
سخنگوی شورای سلامت کیش  در ادامه تاکید کرد که برای برگزاری هرگونه امتحانات بصورت حضوری تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و با توجه به اینکه شرایط فعلی کیش مساعد نیست درخواست جدی از وزات آموزش و پرورش داریم که به صورت قطعی از برگزاری امتحانات بصورت حضوری خودداری کنند.
همچنین رئیس انجمن و اولیاء دبیرستان بعثت کیش در گفتگو با خبرگزاری خبر آنلاین با ابراز نگرانی از مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم گفت :   این روزها باتوجه به مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش و نزدیک شدن به ایام امتحانات نگرانی  اولیاء و دانش آموزان پایه نهم جزیره کیش هم به دلیل حضور در جلسات امتحان بالا گرفته است به طوریکه انجمن و اولیاء  و والدین بسیاری از دانش آموزان  پایه نهم نسبت به تصمیم مبنی بر حضوری برگزار شدن امتحانات این پایه  و خطرات احتمالی و جانبی آن بشدت گلایه دارند.
رئیس انجمن و اولیاء دبیرستان بعثت کیش با اشاره به آمار افزایشی کرونا طی ماه‌های اخیر و وارد شدن کرونای جهش‌یافته به کشور و جزیره کیش گفت : متاسفانه خطر گسترش بیماری کرونا افزایش یافته و سلامت دانش‌آموزان و معلمان زحمتکش را تهدید می‌کند و در طی سال تحصیلی گذشته کیفیت آموزشی مناسب نبوده و بسیاری از دانش‌آموزان افت تحصیلی داشته‌اند و بسیاری خانواده‌های دانش‌آموزان پایه نهم کیش در تماس با انجمن های اولیا و مربیان مدارس جزیره نگرانی خود را نسبت به مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش  صراحتا اعلام نموده است.
بازگیر در ادامه با اشاره به نگرانی والدین دانش آموزان پایه نهم افزود : خانواده‌ها نسبت به برگزاری امتحانات نهایی بصورت حضوری  نگران هستند و معتقدند که در شرایط وجود کرونا، مدارس نمی‌توانند شرایط برگزاری امتحانات را فراهم کنند و سلامت دانش‌آموزان در خطر است و وزارت آموزش و پروش در قبال سلامتی تک تک این دانش آموزان مسئول می باشد.
زینب بازگیر در ادامه با اشاره به حضور فیزیکی دانش آموزان در مدرسه گفت : در مناطقی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان در مدرسه، وجود داشته باشد می بایست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امتحانات به صورت حضوری برگزار شود و این در حالی است که براساس رنگ بندی شیوع کرونا جزیره کیش نارنجی و یا قرمز اعلام شده است.
و با جمیع این دلابل و در  حالیکه  امتحانات دانشگاه ها به صورت مجازی در حال بر گزاری است آیا  سزاوار است اولیایی که با مشکلات اقتصادی و نگرانی های ناشی از این بیماری دست و پنجه نرم می کنند اکنون  جگر گوشه هایشان ،با این شرایط در امتحانات بصورت حضوری شرکت کنند لذا عاجزانه از شورای سلامت جزیره کیش استدعا داریم.  امتحانات حضوری  پایه نهم را تا تکمیل واکسیناسیون کامل دانش آموزان و کارکنان مدارس لغو و از امتحان حضوری  پایه نهم ممانعت به عمل آورند  که در غیر اینصورت شورای سلامت جزیره و وزات آموزش و پرورش می بایست پاسخگوی عواقب این موضوع باشند .
در پایان انجمن های اولیا و مربیان پایه نهم  مدارس جزیره کیش طی نامه ای به شرح ذیل به دکتر رضا نیاسخنگوی محترم شورای سلامت کیش  باتوجه به روند رو به رشد شیوع کرونا در جزیره و مشکلات روحی روانی این روند در خانواده های ساکن مراتب اعتراض خود را نسبت به شرایط موجود به شرح ذیل اعلام نمودند  :
جناب آقای دکتر رضا نیا
سخنگوی محترم شورای سلامت کیش
موضوع : ابراز نگرانی شدید  انجمن اولیا و مربیان و خانواده‌ها از امتحانات حضوری پایه نهم
بسیاری خانواده‌های دانش‌آموزان پایه نهم کیش در تماس های متعدد با انجمن های اولیا و مربیان مدارس جزیره نگرانی خود را نسبت به مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش که صراحتا اعلام نموده است : در مناطقی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان در مدرسه، وجود داشته باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امتحانات به صورت حضوری برگزار می‌شود و این در حالی است که براساس رنگ بندی شیوع کرونا جزیره کیش نارنجی و یا قرمز اعلام شده است لذا انجمن های اولیا و مربیان مدارس جزیره باتوجه به روند رو به رشد شیوع کرونا در کیش و مشکلات روحی روانی این روند در خانواده های ساکن مراتب اعتراض خود را نسبت به شرایط موجود باتوجه به بندهای ذیل اعلام میدارد :
۱-  نگرانی بسیاری از خانواده‌ها در رابطه با سلامتی دانش‌آموزان است و این نگرانی وجود دارد که آن‌ها با حضور در فضای مدرسه مبتلا به کرونا شوند. مدرسه تعداد زیادی دانش آموز در پایه نهم دارد و حتی اگر امتحانات در فضایی برگزار شود که فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود، دانش‌آموزان در این سن شیطنت‌های خاص خود را دارند و نمی‌توان آن‌ها را کنترل کرد، ممکن است در فضای مدرسه فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی را رعایت نکنند و در تماس با یکدیگر مبتلا شوند.
۲-  در جزیره کیش تعداد زیادی  بیماران مبتلا به کرونا وجود دارند و با توجه به اینکه  نیاز هست دانش آموزان  برای رسیدن به مکان امتحان از سرویسهای عمومی استفاده نمایند قطعا دانش آموزان به ویروس آلوده خواهند شد .
۳-  کیش در مکان گرمسیری قرار دارد و امتحانات در اوج گرما برگزار می شود و   در هنگام امتحان  نمی توان پنجره های کلاس ها را باز نگه داشته  وهمین امر مطمئنا  سبب افزایش  سرایت ویروس کرونا خواهد شد .
۴- بعضی از دانش‌آموزان و یا اعضای خانواده ها  دارای بیماری های زمینه ای هستند که با انتقال ویروس ممکن  است   صدمات جانی جبران ناپذیری بوجود آید

۵-  با توجه به نبود  تجهیزات بیمارستانی  و تخت های آی سی یو  کافی   . در صورت همه گیری ویروس کرونا فاجعه انسانی در جزیره بوجود خواهد آمد
۶-عدم واکسیناسیون دانش آموزان قبل از شروع امتحانات
۷ -بسیاری از خانواده ها عزیزان و نزدبکان خود را بر اثر این ویروس خطر ناک از دست داده اند و نگرانی شدیدی در باره از دست دادن عزیزانشان  دارند  و این استرس به دانش آموزان منتقل می شود .
۸ -استرس و اضطراب در رابطه با امتحان و بیماری ‌کرونا  سیستم ایمنی دانش آموزان را تضعیف می نماید و سبب فراهم شدن زمینه ابتلا به ویروس می شود  
 با جمیع این دلابل و در  حالیکه  امتحانات دانشگاه ها به صورت مجازی در حال بر گزاری است آیا  سزاوار است اولیایی که با مشکلات اقتصادی و نگرانی های ناشی از این بیماری دست و پنجه نرم می کنند اکنون  جگر گوشه هایشان ، با این شرایط در امتحانات شرکت کنند .
 لذا عاجزانه از شورای سلامت جزیره کیش استدعا داریم.  امتحانات حضوری  پایه نهم را تا تکمیل واکسیناسیون کامل دانش آموزان و کارکنان مدارس لغو و از امتحان حضوری  پایه نهم ممانعت به عمل آورید  که در غیر اینصورت شورای سلامت جزیره و وزارت آموزش و پرورش می بایست پاسخگوی عواقب این موضوع باشند

 انجمن اولیا  دبیرستان های دوره اول  جزیره کیش
( هاجر ، خاتم ، توحید ، بعثت ،  ۲۲ بهمن ، دانا ، الغدیر )

48

برچسب‌ها:

نظر شما