شناسهٔ خبر: 47065471 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار وزیر خارجه تشکیلات خودگردان به صهیونیست‌ها

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اقدامات رژیم صهیونیستی در محله شیخ جراح در قدس اشغالی را مغایر با قوانین بین المللی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اقدامات رژیم صهیونیستی در محله شیخ جراح در قدس اشغالی را سیاست روشمند و مغایر با قوانین بین المللی خواند.

ریاض المالکی افزود: مقامات فلسطینی در همه سطوح به مقابله با اقدامات اسرائیل خواهند پرداخت.

المالکی افزود: آنچه اکنون در محله شیخ جراح روی می‌دهد و تلاش برای سلطه بر این محله و اخراج ساکنان از منازلشان و اسکان شهرک نشینان به جای آنها، سیاست روشمندی است که از سال‌ها پیش انجام می‌گرفته است و این مغایر با قوانین بین المللی است و ما در همه سطوح و عرصه‌ها با آن مقابله خواهیم کرد.

دادگاه رژیم صهیونیستی اخیرا به چند خانواده فلسطینی در محله شیخ جراح اعلام کرده است باید منازل خود را که به نفع شهرک‌نشینان صهیونیست مصادره شده، تخلیه کنند.

نظامیان رژیم اشغالگر قدس نیز پس از این اقدام دادگاه رژیم صهیونیستی به منازل شهروندان فلسطینی ساکن این محله یورش بردند و ۱۰ فلسطینی را زخمی و سه جوان را بازداشت کردند.

این اقدام رژیم صهیونیستی در حالی است که فلسطینی‌ها به موجب توافقنامه‌ای که در سال ۱۹۶۵ میان دولت اردن و «آنروا» (آژانس امدادرسانی و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) بسته شده، مالک این زمین‌ها در قدس محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما