شناسهٔ خبر: 47063530 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۸۱ هزار کلاس درس در ۸ سال تاسیس شد

تهران- ایرنا- رییس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور، گفت: در هشت سال گذشته ۸۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در مدارس به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، مهراله رخشانی مهر روز پنجشنبه در آیین افتتاح متمرکز ۲۶۸ فضای آموزشی با هزار و ۲۹۵ کلاس درس که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس همواره از دغدغه های اولیا و مربیان بوده است. در همین راستا، در مدارسی که زیرساخت های گاز و برق وجود داشت، بخاری های غیراستاندارد برچیده و سیستم های ایمن جایگزین آنها شد؛ به گونه ای که در هشت سال اخیر با استانداردسازی ۲۷۶ هزار کلاس درس، روزانه ۹۴ کلاس درس استانداردسازی و بیش از هشت میلیون دانش آموز از کلاس ایمن و استاندارد برخوردار شدند.

وی افزود: در نخستین گام از تحقق اهداف و برنامه‌های سال ۱۴۰۰ در شرایطی شاهد افتتاح و بهره برداری از ۲۶۸ فضای آموزشـی با بیش از هزار کلاس درس، زیربنـای حـدود ۱۸۰ هزار مـترمربع در ۱۵ اسـتان کشور و اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان هستیم که در هشت سال گذشته حدود ۱۶ هزار فضای آموزشی با ۸۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس همچنین زیربنای بیش از ۱۱ میلیون متر مربع به بهره برداری رسید.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، این میزان از فعالیت‌های مدرسه سازی باعث افزایش متوسط سرانه فضای آموزشی کشور از حدود ۴.۸۶ مترمربع به ۵.۲۲ مترمربع در سال ۱۳۹۹ رسید و دولت در هر روز بیش از ۲.۲ میلیارد ریال به موضوع مدرسه سازی اختصاص داده است.

رخشانی مهر خاطرنشان کرد: در آغاز به کار دولت، وجود مدارس خِشت و گِلی مسأله جدی و حدود ۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور فرسوده قلمداد می‌شد اما امروز علاوه بر حذف عبارت مدارس خشت و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی کشور، در هشت سال گذشته با وجود محدودیت‌ها و معذوریت‌ها، میزان کلاس‌های درس غیراستاندارد کشور کاهش یافت.

نظر شما