شناسهٔ خبر: 47058306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اردستان:

امام جمعه اردستان: روز قدس در تاریخ نقش‌آفرین شد

کاشان- ایرنا - امام جمعه اردستان گفت: اعلام روز قدس از سوی حضرت امام خمینی (ره) یک حرکت‌ حساب شده، سیاسی و عاقلانه بود و در تاریخ نقش آفرین شده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حسن دهشیری روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حرکت مهم و مدبرانه باعث شد همه مسلمانان جهان را بدور از نژاد، رنگ، زبان، منطقه و جغرافیا زیر یک پرچم و آن هم پرچم اسلام جمع کند و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای دفاع از قدس شریف و آزادی مردم مظلوم فلسطین مسلمانان را به خیابان ها بکشاند تا مخالفت خود را با رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام کنند.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) در سال ۱۳۵۸ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌ عنوان روز قدس اعلام فرمودند اما کسی ابتدا تصور نمی‌کرد این روز مهم در حمایت از فلسطین و قدس شریف در تاریخ ثبت و نقش آفرین شود، اما گذشت زمان آن‌ را ثابت کرد.

امام جمعه اردستان اضافه کرد: امام راحل فرمودند که روز قدس، روز اسلام است نه اینکه عرب‌ها زمانی می‌گفتند ما حامی قدس هستیم و به دیگر غیر عرب‌ها ارتباطی ندارد اما این سیاست حضرت امام (ره) ثابت کرد اگر همه مسلمانان به دور از هرگونه نژاد، رنگ، زبان و منطقه پشتیبانی خود را از فلسطینیان اعلام کنند، نابودی رژیم غاصب صهیونیستی حتمی خواهد بود.

حجت‌السلام دهشیری اظهار داشت: مردم مسلمان سراسر جهان همه ساله در روز قدس حتی زیر بمباران دشمن و روزهای گرم تابستان و سرد زمستان با حضور در خیابان در حمایت از فلسطینی‌ها و آزادی قدس علیه رژیم جنایتکار و اشغالگر قدس شعار می‌دهند، علاقه خودرا به مردم فلسطین ابراز و نفرت و انزجار خود را از این جنایتکاران اعلام می‌کنند که این حرکت برای رژیم صهیونیستی بسیار خشم‌آفرین است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی امسال گفت: اکنون در وضعیت ویژه‌ای به سر می‌بریم و نمی‌توان راهپیمایی کرد اما رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این روز از طریق رسانه ملی با مردم دنیا سخن مهمی ایراد خواهند کرد.

امام جمعه اردستان افزود: مردم در ۲ روز تاریخی ۲۲ بهمن در حوزه ملی و روز قدس در حوزه بین‌المللی با حضور چند ۱۰ میلیونی خود در خیابان‌ها، به دنیا نشان می‌دهند که از نظام اسلامی و دستاوردهای آن دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام دهشیری تصریح کرد: اگرچه امسال به دلیل ویروس کرونا نمی‌توانیم راهپیمایی داشته باشیم اما مهم این است که نگذاریم این روز فراموش و کمرنگ شود و امیدواریم هرچه زودتر با از بین رفتن این بیماری مردم با حضور در کف خیابان‌ها شعار مرگ بر اسراییل غاصب سر دهند و خواستار آزادی قدس شوند.

وی گفت: امسال از طریق فلسطینی‌های مجاهد طراحی‌هایی صورت گرفته و روز قدس را به عنوان القدس القریب نامیده‌اند و باتوجه به وضعیت سیاسی سرزمین‌های اشغالی که طی چند مدت گذشته چهار انتخابات برگزار کرده، نتوانسته‌اند دولت یکپارچه تشکیل دهند و اوضاع این رژیم و خیم است.

به گفته وی، جبهه مقاومت نیز سلاح خود را به نقاط حساس این رژیم مانند منطقه دیمونا که مرکز هسته‌ای است نزدیک کرده و امیدواریم در آینده نه چندان دور این رژیم جنایتکار از هم‌ پاشیده شود و میلیون‌ها فلسطینی به سرزمین اصلی خود بازگردند.

روز قدس از افتخارات نظام اسلامی است

رییس دانشگاه پیام نور اردستان نیز گفت: روز قدس که از ابتکارهای حضرت امام (ره) و از دانایی ایشان است به‌عنوان یکی از افتخارهای نظام اسلامی در جهان شناخته می‌شود.

ابراهیم ایرج‌پور افزود: پایه‌گذاری این روز همچون بسیاری از ارزش‌های مفید اسلامی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد نه تنها در کشورمان بلکه در تمامی کشورهای اسلامی گرامی داشته می‌شود.

وی تصریح کرد: نه تنها در این روز بلکه هفته‌ها قبل از آن ترس بر گرده استکبار و رژیم صهیونیستی می‌افتد.

رییس دانشگاه پیام نور اردستان خاطر نشان کرد: روز قدس هرگز فراموش نخواهد شد و تا زمانی که فلسطینیان به حق خود برسند و قدس شریف آزاد شود ادامه خواهد داشت و همواره گرامی داشته خواهد شد.

ایرج‌پور با اشاره به جنایت‌های گسترده و بی‌پایان رژیم صهیونیستی اظهار داشت: نباید فراموش کرد اگر بیماری‌هایی به سراغ جامعه جهانی آمده است در گوشه‌ای از دنیا یک بیماری بسیار بدتر و خطرناک‌تر از کرونا به جان مردم مظلوم فلسطین افتاده و نه در یکی و ۲ روز، بلکه سال‌هاست رژیم جنایتکار صهیونیستی به جنایت خود به  طور علنی می‌پردازد که امیدواریم با یاری خدا و همت مردم مسلمان این رژیم نابود شود.

وی اظهار امیداواری کرد: با همت و بزرگداشت مردم نه تنها این روز فراموش نمی‌شود، بلکه به طور عملی این مهم را در ذهن مردم جهان جا خواهند انداخت که این روز به‌عنوان یک اصل مهم برای ایران اسلامی پاس داشته خواهد شد.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ شمسی برابر رمضان ۱۳۹۹ قمری آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود.

نظر شما