شناسهٔ خبر: 47056729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مالک شرکت خصوصی لوله سازی خوزستان:

لوله سازی به کارخانه داروسازی تبدیل می شود

ترکی فروشانی گفت: با توجه به اینکه لوله سازی دیگر سودده نبوده چهار طرح عظیم به سازمان صمت ارائه شده که بزرگترین آن کارخانه داروسازی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا عشقی ترکی فروشانی» شامگاه (چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کارخانه لوله سازی در سال ۱۳۵۴ در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار به عنوان یک واحد ریخته گری جهت تامین لوله و قطعات چدنی تاسیس شد و بعد از انقلاب به بهره برداری رسید.

 

مالک شرکت لوله سازی خوزستان با بیان اينکه تولیدات این شرکت لوله های چدنی (داکتیل) منحصرا مورد درخواست وزارت نیرو بوده افزود: در دهه ۸۰ با تغییر نوع سفارش و استفاده از محصولات جایگزین (لوله های پلی اتیلن) دیگر عملا بازار داخلی خود را از دست داده و استفاده از این محصولات منسوخ شده و شرکت عملا به علت فرسودگی خط تولید توان رقابت با محصولات مشابه را نداشت.

 

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۸۶، ۹۶ درصد سهام کارخانه لوله سازی به اینجانب واگذار شد و در آن زمان ۸۰۰ نفر پرسنل مشغول به کار بودند که با توجه به منسوخ شدن این واحد تولیدی، عملا تا سال ۹۰ با گرفتن تسهیلات از بانک ها سعی در حفظ و رونق کارخانه داشته ولی با تمام تلاش‌های شبانه روزی و درخواست های مکرر از ارگان های ذی‌ربط هیچگونه مساعدتی در این زمینه انجام نشد.

 

ترکی فروشانی تصریح کرد: عملا در سال ۹۲ مجددا کارخانه با تولید قطعات اولیه شروع به کار کرد و این امر تا سال ۹۶ ادامه داشت ولی به دلیل توقیف اموال به علت بدهی های کارگری و بانک ها و سازمان های دولتی ادامه فعالیت مقدور نبود.

 

وی در خصوص پرونده های قضایی شرکت لوله سازی خوزستان ابراز کرد: از مجموع ۸۰۰ پرونده که در محاکم قضایی مفتوح بوده، بیش از یک دهه تعیین و تکلیف نشده که با مشورت و رایزنی مسئولان قضایی استان و فروش آهن آلات سوله تولید نزدیک به ۶۰۰ پرونده تعیین تکلیف و با اخذ رضایت نامه از شاکیان مختومه شده است.

 

مالک شرکت لوله سازی خوزستان بیان کرد: البته افرادی سودجو و معاند با هدف منحرف کردن اذهان عمومی و دستگاه قضا سعی بر آن داشتند تا مانع از پرداخت بدهی ها و تسویه حساب با کارگران شوند.

 

وی با اشاره به برنامه های آینده شرکت عنوان کرد: با توجه به دستور صریح مقام معظم رهبری مبنی بر راه اندازی خطوط تولید در درجه اول هدف اصلی تسویه کامل حقوق کارگران لوله سازی بوده و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه مبنی بر راه اندازی خطوط تولید است.

 

ترکی فروشانی اذعان کرد: به همین علت ما شروع به مکاتباتی با سازمان صمت استان کردیم و چهار طرح عظیم ارائه شده که بزرگترین آن کارخانه های تولید دارو، لوازم بهداشتی و آرایشی و همچنین احداث سایت عظیم پژوهشگاه مطالعاتی و تحقیقاتی است تا بتوانیم با استفاده از جوانان تحصیل کرده استان به دستاوردهای عظیمی برای کشور عزیزمان ایران دست یابیم؛ این پروژه باعث اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر نیروی کار می‌شود و در ۲ فاز احداث خواهد شد.

 

وی در پایان با تکذیب شایعات مطرح شده در فضای مجازی درخصوص این شرکت یاد آور شد: فردی در فضای مجازی مدعی شده که ۴۶ درصد از سهام های شرکت را خریداری کرده که این شایعه محض بوده و از او شکایت شده است.

 

پایان پیام/679

نظر شما