شناسهٔ خبر: 47056142 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

معلمان تزکیه و تربیت جامعه سالم را اولویت قرار دهند

حسینی گفت: معلمان باید تزکیه و تربیت جامعه سالم را در اولویت کار خود قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در مراسم غبارروبی و عطرافشانی در مزار شهدای گمنام سنندج
 با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، قدردانی و تجلیل از مقام والای معلمان را وظیفه آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش جایگاه بسیار والایی در جامعه دارد.

 

وی با بیان اینکه تزکیه همواره بر تعلیم برتری داشته است؛ وظیفه همه معلمان را بسیار سنگین دانست و اظهارداشت: معلمان باید تزکیه و تربیت جامعه سالم را در اولویت کار خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به سخنان بنیان گذار انقلاب اسلامی که معلمی را شغل انبیاء معرفی کرده اند، تصریح نمود : پیامبران آمدند تا آموزش و تربیت دهند و معلمان ما در این برهه از زمان نقش و وظیفه ای بسیار سنگین و حساس برعهده دارند.


فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه معلم باید به نحو شایسته دانش‌آموزان را پرورش و آموزش دهد؛ تاکید کرد: این دانش‌آموزان باید در طراز انقلاب اسلامی و پرورش یافته مکتب عاشورایی و اسلام ناب محمدی باشند و بتوانند آینده مملکت را به خوبی ترسیم کنند.

 

حسینی از معلمان خواست زکات علم خود را که همان نشردادن آن است، ادا نموده تا دانش‌آموزانی تربیت کنند که در آینده به عنوان درختی تناور و پرثمر باشند که آیندگان از ثمر و میوه آن بهره ببرند.

 

وی تلاش و مجاهدت‌های خالصانه معلمان در ایام کرونا را قابل تحسین دانست و عنوان کرد: معلمان در این ایام ثابت کردند که همانند دلاور مردان دوران دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه همه مسئولان وظیفه دارند که نسبت به بهبود وضعیت معیشتی و نیازمندی‌های معلمان چاره‌اندیشی کنند؛ گفت: اگر معلمان با آرامش خاطر و بدون دغدغه وارد کلاس درس شوند قطعا بهتر می‌توانند وظیفه خود را ادا کنند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به در پیش روی بودن انتخابات خرداد ماه امسال، حضور گسترده مردم در این صحنه حساس سیاسی را نشانه استحکام و قدرت جمهوری اسلامی دانست.

 

در ابتدای این مراسم معنوی عسکری فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سنندج با تبریک هفته معلم و بسیج فرهنگیان، سرکشی از خانواده شهدای فرهنگی، پیشکسوتان فرهنگی و حضور در مدارس را از مهم ترین برنامه های اجرایی در این هفته عنوان کرد.

 

 در پایان این مراسم با حضور مسئولان استانی از تعدادی از فرهنگیان بسیجی نواحی یک و دو سنندج و کلاترزان با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد و در خاتمه مسئولین با اهدای شاخ گل و غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای گمنام سنندج با آرمان های شهدا و امام راحل تجدید میثاق کردند.

 

 

 

 

پایان پیام/713

نظر شما