شناسهٔ خبر: 47053295 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

میهمانان دومین روز کنگره بین المللی قدس شریف:

فلسطین مسئله تمام آزادگان و شرافتمندان دنیاست

وحدت بین مسلمانان جهان موجب هماهنگی، همدلی و هم افزایی آنها می‌شود؛ بنابراین وحدت در جهان اسلام عنصری مهم است و هر کس باید در توان خود درباره قدس شریف کاری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان ، دکتر محمد سعید تیجانی، نویسنده و متفکر اسلامی امروز 15 اردیبهشت 1400 در دومین کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت مجازی از شبکه عبرات تی وی پخش شد، مسئله فلسطین را مسئله تمام آزادگان و شرافتمندان دنیا عنوان کرد و اظهار داشت: قدس قبله اول یا دوم ما باشد، به هر حال قبله مسلمانان بوده است، معراج پیامبر رخ داده است و همه پیامبران در آن نماز خوانده‌اند. بنابراین سرزمین مقدسی است.
وی با بیان  این که بعضی از کشورهای عربی و اسلامی با عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل هویت و شخصیت خود را مشخص کردند، افزود: جمهوری اسلامی تنها کشوری است که همچنان نسبت به قدس پایبند است و در این راه جهاد می‌کند و نه تنها جهاد می‌کند بلکه از همه جنبش‌های مقاومت هم در این راه دفاع می‌کند.

 


 نویسنده و متفکر اسلامی ادامه داد: به همین دلیل است که دنیا برای ایران مشکل، تحریم و محاصره ایجاد کرده و همه این مشکلات ایران برای حمایت از مسئله فلسطین و مقاومت است.
وی با بیان این که ایران از ابتدای انقلاب اسلامی با رژیم صهوینیستی مقابله و از فلسطین دفاع کرذه است، گفت: امام خمینی(ره) برای یادآوری قدس، روز جهانی قدس را تعیین کرد. 
دکتر تیجانی خاطرنشان کرد: نه همه دولت‌های اسلامی بلکه همه ملت‌های اسلامی روز قدس را احیا می‌کنند و به آن توجه دارند و همین امر باعث می‌شود که مسئله قدس باقی بماند، اگر چنین روزی نبود مسلمانان به حتم روز قدس را فراموش می‌کردند.
وی بیان داشت: هر کس باید در توان خود درباره قدس شریف کاری کند، هنرمندان و ورزشکاران و معلمان و هر کس که هست یک کاری باید انجام دهد.

 


بنابر گزارش  خبرگزاری شبستان ، ماموستا محمد امین راستی عالم اهل سنت، در دومین روز از کنگره بین‌المللی قدس شریف فرا رسیدن روز قدس شریف را تبریک گفت و از مرحوم امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس تجلیل کرد.
این عالم اهل سنت آل سعود را خائنان به جهان اسلام و مسلمانان دانست و با ابراز تأسف از اینکه حرمین شریفین به دست این خائنان است اظهار داشت: این‌ها در مسأله فلسطین به جهان اسلام خیانت کردند؛ روزی حکومت تمام جهان به دست صالحان خواهد افتاد و این‌ها شرمنده مسلمانان جهان خواهند بود.
ماموستا راستی خطاب به مردم فلسطین گفت: ما حامی شما هستیم و روزی حکومت شما حکومت اسلامی خواهد شد و از ظلم و ستم رژیم صهیونیستی رهایی پیدا خواهید کرد.

 


بنابر گزارش  خبرگزاری شبستان ، دکتر عبدالسلام محمد، استاد الازهر مصر امروز 15 اردیبهشت 1400 در دومین کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت مجازی از شبکه عبرات تی وی پخش شد، اسلام را حلقه پایانی زنجیره رسالت پیامبران آسمانی توصیف کرد و با اشاره به اهمیت قدس شریف، اظهار داشت: امروز وحدت بین مسلمانان یک واجب دینی است که اهمیتش از واجبات دیگر کمتر نیست.
وی ادامه داد: وحدت بین مسلمانان جهان موجب هماهنگی، همدلی و هم افزایی آنها می‌شود؛ بنابراین وحدت در جهان اسلام عنصری مهم است.


استاد الازهر مصر، اتحادیه اروپا را یکی از نشانه‌های وحدت بین اروپاییان برشمرد و تصریح کرد: وحدت بین مسلمانان بسیار مهم و ضروری است؛ ما باید به دنبال ایجاد اتحادیه جوامع اسلامی باشیم.
وی درباره ترس برخی از وحدت، اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند وحدت به معنای فراموش کردن عقاید و ذوب شدن در یکدیگر است؛ در حالی که وحدت، یکی شدن سیاست‌ها است.
دکتر عبدالسلام محمد افزود: با این وحدت باید از تولیدات همدیگر استفاده کنیم؛ وقتی این حمایت‌ها صورت گرفت، موجب تقویت همه مسلمانان جهان خواهد شد.


وی با بیان این که وحدت مسلمانان و بودن آنها زیر یک پرچم یکی از ضروریات امروز است تا مسجدالاقصی و فلسطین را آزاد کنند، گفت: مسجدالاقصی از ما می خواهد آن را از آلودگی ها نجات دهیم.
استاد الازهر مصر تصریح کرد: باید از طریق وحدت به این نتیجه برسیم که به همه مسلمانان در سراسر جهان کمک کنیم؛ یمن، عراق، مالزی، لبنان و همه کشورهای اسلامی نیاز به کمک اتحاد مسلمانان دارند.

 

 

پایان پیام/49

نظر شما