شناسهٔ خبر: 47052701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی هشدار داد؛

وزش باد شدید ، بارش تندری و تگرگ برای البرز پیش بینی شد

کرج - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان البرز اعلام کرد که بررسی نقشه های پیش یابی ، بیانگر وزش باد شدید ، بارش تندری ، تگرگ و گرد و خاک از عصر امروز چهارشنبه در این استان حکایت دارد.

صاحب‌خبر -

آرش بهاروند احمدی عصر امروز به ایرنا گفت : تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر موج ناپایدار سطوح میانی از منطقه البرز مرکزی است که با توجه به ماهیت تندری و فعالیت محلی آن،

 وزش باد شدید و لحظه ای و گرد و خاک ، رگبار ساعتی و رعد و برق و تگرگ در استان پیش بینی می شود.

وی بیان داشت : بیشترین تمرکز این سامانه  مناطق طالقان ، ساوجبلاغ و حوضه آبریز رودخانه کردان و  منطقه دیزین کرج است.

بهاروند احمدی گفت : شروع فعالیت این سامانه از عصر امروز چهارشنبه تا صبح یکشنبه  هفته آینده خواهد بود .

مخاطرات این سامانه  آب گرفتگی موقت معابر شهری و اختلال در تردد جاده ای ، سیلابی شدن موقت رودخانه ها و مسیل های فصلی، ریزش سنگ و رانش لایه های سطحی در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، آسیب به محصولات کشاورزی و باغی است که محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره،تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید و لحظه ای از توصیه های هواشناسی است.

 کوهنوردان با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی جدا خودداری کنند ضمن آنکه خودداری از توقف در کنار رودخانه ها و مسیل های فصلی  و نیز دامنه کوه ها ضروری است.

با توجه به رخداد رعد و برق از توقف در مجاورت درختان تک و بلند، تپه ها، تیرک ها، دکل های فلزی ، فنس ها، لوله های فلزی آب، مناطق و فضاهای باز و رودخانه ها جهت جلوگیری از برق گرفتگی خودداری شود.

هواشناسی  ازکشاورزان خواست برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از بارش  تگرگ برای محصولات باغی و کشاورزی اقدامات لازم انجام دهند.

نظر شما