شناسهٔ خبر: 47051856 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

بیانیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت روز جهانی قدس

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه ایی را صادر نمود.
در متن این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جمعه آخر ماه مبارک رمضان، جمعه مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی و اسراییل غاصب است.
در این روز مردم روزه دار ایران که قریب یک ماه در ماه مبارک  رمضان به خودسازی معنوی پرداخته اند با وحدت و یکپارچگی بی نظیری هماهنگ با دیگر مسلمانان روزه دار جهان، در خط مقدم مبارزه با مستکبران و زورگویان دنیا از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف حمایت می کنند.
روز جهانی قدس، روز حمایت از مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین و روز فریاد آزادی قدس شریف از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی است.
نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نشانه تدبیر و دوراندیشی حکیمانه بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین بوده تا برای همیشه مساله فلسطین در یاد و خاطره مسلمانان عالم زنده بماند و فراموش نکنند که بیت المقدس پاره تن اسلام است.  
ورود اندیشه راهبردی و ابتکار معجزه گون  بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در تعیین  آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال به عنوان روز جهانی قدس، تحولات بزرگی را در معادله رویارویی با رژیم صهیونیستی در سطح منطقه و جهان اسلام پدید آورد و با فروریختن ابهت نظامی رژیم صهیونیستی، به عنوان مزیت راهبردی صهیونیست‌ها برابر انتفاضه و مقاومت فلسطین و شکل‌گیری هویتی جدید و مبتنی بر تفکر انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت، مسیری نو در صحنه مبارزه با اسراییل غاصب رخ نمود.
مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در این خصوص فرموده اند: مسلمانان جهان باید روز قدس را روز همه مسلمین بلکه مستضعفین بدانند.
روز قدس امسال نیز همچون سال قبل ، اگرچه در بُعد اجتماعات حضوری به دلیل شرایط پیش آمده، ناشی از شیوع ویروس منحوس محدود شده اما تبیین و تبادل اندیشه مقاومت، وحدت و همدلی مسلمانان و اعلام انزجار و نفرت از آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان است و میدان وسیع مبارزه با امپراطوری رسانه ای استکبار، شاهد بروز ابتکار، خلاقیت و روش های تازه مبارزه جوانان انقلابی و دغدغه مند در فضای مجازی است.
 ما کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و اصحاب فرهنگ و هنر ورسانه استان ، ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس همراه و همدل با ملت بزرگ و متعهد به آرمان اسلام و حضرت امام خمینی (ره) ضمن گرامی داشت شهدای عزیز فلسطینی و جبهه مقاومت در برابر اسرائیل غاصب ، همبستگی خود را با ملت مظلوم و رنجدیده فلسطین اعلام کرده و در جمعه پیش رو به جمع میلیونی شنوندگان و بینندگان بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) می پیوندند تا به فضل و امداد الهی توان و امکانات خود را برای تحقق رهنمودهای معظم له در راه آرمان قدس عزیز به کار گیرند و در کنار مردم شریف استان اصفهان با آرمانهای راستین شهداء و حضرت امام خمینی (ره) در مبارزه با استکبار جهانی تجدید میثاق می کنیم و از مردم مظلوم فلسطین تا آزادی کامل از دست غاصبین حمایت خواهیم کرد.

اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان اصفهان

نظر شما