شناسهٔ خبر: 47051296 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حجت‌الاسلام سلیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مصوبه شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست جمهوری طرح مجلس نیست و مصوبه همین شوراست

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مصوبه شورای نگهبان مبنی بر ساماندهی ملاک‌های داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری هنگام ثبت‌نام طرح مجلس نیست و مصوبه خود این شوراست.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره اصلاح مصوبه ۱۳۹۶ شورای نگهبان و ساماندهی ملاک‌های داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری هنگام ثبت نام، مانند سن و حداقل مدرک تحصیلی گفت: این موضوع طرح مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری نیست و مصوبه خود شورای نگهبان است.

وی اضافه کرد که این اصلاح و ساماندهی را به وزارت کشور اعلام خواهند کرد.

گفتنی است هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در تشریح نشست ۸ اردیبهشت این شورا و در صفحه اینستاگرامی خود نوشته است: در این جلسه، پس از بحث و گفتگو‌های فراوان میان اعضا، مقرر شد مصوبه سال ۱۳۹۶ شورای نگهبان در خصوص شفاف‌سازی «تعریف و اعلام معیار‌ها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزد‌های ریاست جمهوری» اصلاح شود و برای روشن‌تر شدن ملاک‌های مذکور، داوطلبان ریاست جمهوری هنگام ثبت‌نام، حداقلی از مدرک تحصیلی، حداقلی از سنوات و سوابق مدیریتی و حداقل و حداکثری از سن داشته باشند و وضعیت ثبت‌نام داوطلبان نیز تا حدی ساماندهی گردد. این اصلاحیه برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ شد.»

انتهای پیام/

نظر شما