شناسهٔ خبر: 47048734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

980 هزار نفر در استان مرکزی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی

مدیر کل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: ۹۷۹ هزار و ۹۲۸ نفر در استان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علیرضا حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جمعیت تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان اظهار کرد: ۹۷۹ هزار و ۹۲۸ نفر در استان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند که نشان می‌دهد ضریب پوشش بیمه‌ای با توجه به صنعتی بودن استان بیش از میانگین کشوری است.

وی افزود: از این تعداد ۲۱۳ هزار و ۱۰۲ نفر از افراد تحت پوشش بیمه را جمعیت کارگری تشکیل می‌دهد که نسبت به سال ۹۸ بیش از ۱۱ هزار و ۴۳۶ نفر افزایش داشته است؛ تعداد مقرری‌بگیران هم ۵ هزار و ۱۴۶ نفر بودند که نسبت به سال گذشته که پنج هزار و ۵۳۱ نفر بودند حدود ۷ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه در شهرهای دلیجان، ساوه و زرندیه کمبود نیروی کار وجود دارد، بیان کرد: ۱۹ هزار و ۷۱۹ نفر از مجموع بیمه‌شدگان استان، کارگران ساختمانی، ۲۰ هزار و ۵۸۲ نفر رانندگان، هشت هزار و ۱۹۵ نفر بیمه‌شدگان بافندگان قالی و مابقی را بیمه‌شدگان سایر صندوق‌ها تشکیل داده‌اند.

حسینی با بیان اینکه در بودجه سنواتی سال گذشته برای کارگران ساختمانی سهمی در نظر گرفته نشده بود ادامه داد: متأسفانه پوشش بیمه‌ای در ۶ ماه دوم سال ۹۹ برای کارگران ساختمانی به دلیل عدم پرداخت سهم دولت برای بیمه این اشخاص صورت نگرفته بود اما از ۲ تا سه ماه آینده بیمه این بخش نیز فعال می‌شود.

به گفته وی ۶ هزار و ۳۳۰ نفر سال گذشته به جمعیت مستمری‌بگیران افزوده‌ شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: در استان مرکزی به‌صورت ماهانه بیش از ۴۰ هزار جلد دفترچه تأمین اجتماعی چاپ می‌شد که با آغاز فرآیند نسخه الکترونیکی دیگر نیازی به چاپ و تمدید اعتبار دفترچه‌ها نیست که این خود باعث کاهش هزینه برای واردات کاغذهای دفترچه و کاهش قاچاق دارو می‌شود.

حسینی اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد مطب‌ها و مراکز درمانی بخش خصوصی در طرح نسخه الکترونیکی مشارکت داشته‌اند، البته دانشگاه علوم پزشکی استان به خوبی از این طرح استقبال نکرده است که می‌طلبد با ایجاد زیرساخت‌ها زمینه لازم برای اجرای طرح در این بخش هم فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: کارفرمایانی که به سازمان بدهی دارند در صورتی که در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ تعدیل نیرو نداشته باشند می‌توانند بدهی خود را بدون جریمه و حتی به‌صورت اقساط ۱۲ ماهه پرداخت کنند.

به گفته وی شغل‌های اینترنتی و استارت‌ آپ‌ها نیز می‌توانند کارمندان خود را بیمه کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: اولین متناسب‌سازی این افراد مردادماه سال گذشته اجرا شد که در این طرح حقوق مستمری‌بگیران این سازمان در استان مرکزی همسان با کشور بین ۱۵۰ تا یک میلیون تومان افزوده شد.

انتهای پیام/

نظر شما