شناسهٔ خبر: 47048439 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کنایه غرضی به شورای نگهبان پس از منع شدن از حضور در انتخابات ۱۴۰۰

ایرنا نوشت: داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری پیش بینی کرد که با توجه به شرایط انتخاباتی کشور و نزدیکی آرای داوطلبان سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، انتخابات به دور دوم کشیده شود.

صاحب‌خبر -

سید محمد غرضی روز چهارشنبه در واکنش به درخواست شورای نگهبان از وزارت کشور برای ساماندهی شرایط نام‌نویسی داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و اجرای بندهایی از قانون انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: این موضوع در تشخیص شورای نگهبان است اما مردم را از تجربیات برخی از افراد که قصد خدمت دارند محروم می‌کند.

>>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>>> آذری جهرمی، غرضی و بادامچیان از حضور در انتخابات ۱۴۰۰ منع شدند

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به شرط سنی ۴۰ تا ۷۵ سال قید شده در قانون انتخابات، ادامه داد: با اجرای این قانون، مردم به سمت داوطلبانی می‌روند که سوابق اجرایی برجسته‌ و کار اقتصادی شاخص در پرونده خود ندارند که در این شرایط وضعیت معیشت مردم آسیب می‌بینید.

غرضی درباره رقابت انتخابات ۲۸ خرداد ریاست‌جمهوری،  افزود: رقابت میان داوطلبان وضعیت مطلوبی دارد ولی همه آنها حرف‌های مشابه هم می‌زنند و مشخص نیست تا چه اندازه وعده‌های آنها صحیح باشد که نیاز است با توجه به سخنان رهبر انقلاب اسلامی درباره برنامه و وعده‌های داوطلبان انتخابات، نامزدها به این موضوع توجه و برنامه‌های توانمندی داشته باشند و با برنامه ریزی داوطلب ریاست جمهوری شوند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود.

۲۷۲۱۵

نظر شما