شناسهٔ خبر: 47046338 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری مسابقه نقاشی و کاریکاتور به مناسبت روز جهانی قدس در کابل

کابل- ایرنا- شورای فرهنگی حامیان قدس در کابل روز چهارشنبه مسابقه ویژه کودکان و نوجوانان را به مناسبت روز جهانی قدس در پایتخت افغانستان برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کودکان و نوجوانان افغان در آستانه روز جهانی قدس با خلق آثاری در قالب نقاشی وکاریکاتور ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین بر آزادی قدس شریف از چنگال اشغالگران تاکید کردند.

شورای فرهنگی حامیان قدس در کابل با ارسال یک فراخوان از کودکان و نوجوانان هنرمند خواسته بود با خلق نقاشی و کاریکاتور گوشه هایی از فتنه انگیزی آمریکا در جهان اسلام علیه مردم مظلوم فلسطین و تجاوز رژیم صهیونیستی را به تصویر بکشند.

بر روی نقاشی و کاریکاتور کودکان افغان عباراتی از قبیل فلسطین در خون و  آتش،روز  قدس  گرامی باد و جنایات صهیونیست ها محکوم است ،نوشته شده است.

تعدادی از کودکان افغان شرکت کننده در این مسابقه گفتند که اگر چه در کشور ما مشکلات زیادی وجود دارد ولی از درد و رنج برادران و خواهران فلسطینی غافل نیستیم .

در پایان این مسابقه جوایزی به ۱۰ نقاشی و کاریکاتور برتر اهدا شد.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند تا مرحله جدیدی در همبستگی با مسئله فلسطین و مبارزه ملت فلسطین در سایه بیداری ملت های مسلمان و آزادیخواه در منطقه و جهان در برابر صهیونیست ها و استکبار جهانی آغاز شود.

نظر شما