شناسهٔ خبر: 470462 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مروری بر آخرین اخبار و تحولات فلسطین

تهران - ایرنا - درخواست عباس برای حمایت جامعه بین المللی از فلسطین در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی و همچنین درخواست شماری از صهیونیست ها برای توقف جنگ از مهم ترین اخبار و رویدادهای 24 ساعت گذشته فلسطین بوده است.

صاحب‌خبر -

* درخواست عباس برای حمایت جامعه بین المللی از فلسطین در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی

ˈمحمود عباسˈ رییس تشکیلات خودگران به صورت رسمی خواستار حمایت جامعه بین المللی از دولت فلسطین در مقابل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه شد.



* شماری از صهیونیست ها خواستار توقف جنگ شدند

شماری از صهیونیست ها از ترس حملات بی وقفه موشک های مقاومت در شبکه های اجتماعی خواستار توقف جنگ شدند.



* وزیر انرژی ترکیه ادعای ارسال سوخت جت به سرزمین های اشغالی را رد کرد

ˈتانر یلدیزˈ وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه ادعای ارسال سوخت مورد استفاده جنگنده های رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه را رد کرد و گفت: بخش دولتی ترکیه تاکنون چنین اقدامی نکرده است.



*هواپیماهای بدون سرنشین حماس برای ماموریت ویژه به آسمان فلسطین اشغالی اعزام شدند

ˈگردان های عزالدین قسامˈ اعلام کرد که شماری از هواپیماهای بدون سرنشین خود را برای انجام ماموریت های ویژه در آسمان فلسطین اشغالی به پرواز درآورد.



* نامزد انتخابات ترکیه: اقدامات اسراییل لکه ننگی در تاریخ بشریت است

ˈصلاح الدین دمیرتاشˈ نامزد ریاست جمهوری ترکیه و رهبر حزب ˈدمکراتیک خلق هاˈ گفت: اقدامات اسراییل علیه فلسطینیان درغزه، ˈلگه ننگیˈ در تاریخ بشریت است.



* اردن نسبت به پیامدهای خطرناک تحولات غزه بر ثبات منطقه هشدار داد

ˈعبدالله دومˈ شاه اردن در گفت و گوی تلفنی با ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل، بار دیگر نسبت به پیامدهای خطرناک تحولات غزه بر ثبات منطقه هشدار داد.



* مردم سوریه همبستگی خود را با اهالی غزه اعلام کردند

صدها نفر از سوری ها روز دوشنبه با تجمع مقابل ساختمان هیات سازمان ملل در دمشق، همبستگی خود را با مردم غزه اعلام کرده و سکوت کشورهای عربی در خصوص کشتار مردم فلسطین از سوی صهیونیستها که با حمایت آمریکا و کشورهای غربی صورت می گیرد را به شدت محکوم کردند.



* عضو ارشد حماس: خبر پیشنهاد آتش بس صحت ندارد

همزمان با اعلام پرواز چندین پهپاد مقاومت برای اجرای ماموریت هایی خاص در عمق فلسطین اشغالی، ˈسامی ابوزهریˈ از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد که خبر پیشنهاد آتش بس به این جنبش با شروطی مشخص صحت ندارد.



* گفت و گوی تلفنی داوداوغلو با جان کری درباره اوضاع غزه

احمد داوداوغلوˈ وزیر خارجه ترکیه درباره اوضاع غزه و تشدید حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی تلفنی با ˈجان کریˈ وزیرخارجه آمریکا گفت وگو کرد.



* آسوشیتدپرس: توان نظامی حماس به قوت خود باقی است

خبرگزاری ˈآسوشیتدپرسˈ در گزارشی ضمن اشاره به ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر این که حملات وحشیانه این رژیم علیه نوار غزه ضربه سنگینی به ˈحماسˈ وارد کرده، از تداوم ضد حمله های مقاومت به عنوان نشانه ای مبنی بر نادرستی این ادعاها یاد کرد.

خاورم/7074/1275

نظر شما