شناسهٔ خبر: 47040191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سمپاشی بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع غلات مهاباد علیه آفات

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد از سمپاشی بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع غلات مهاباد علیه آفت سن مادری و علف‌های هرز در بخش مرکزی و خلیفان، خبر داد.

صاحب‌خبر -

جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: گندمکاران این شهرستان تاکنون در سطح ۱۳ هزار و ۵۶۹ هکتار مبارزه با علف‌های هرز و در سطح ۱۲ هزار و ۱۰۶ هکتار جهت مبارزه با سن مادری نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام نموده اند.

ایمانیان افزود: همچنین در یکی از روستا‌های این شهرستان در سطح ۵۰ هکتار نیز مبارزه با آفت ملخ صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد اضافه کرد: با فرا رسیدن زمان مبارزه علیه آفت سن پوره نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان توسط کشاورزان و با راهنمایی کارشناسان کشاورزی در مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها انجام خواهد شد.

او با اشاره به بازدید‌های دوره‌ای کارشناسان جهاد کشاورزی از مزارع این شهرستان گفت: ارائه راهکار‌هایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

او به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم است نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

انتهای پیام/ س خ

نظر شما