شناسهٔ خبر: 47039132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

افزایش سرعت باد، بارش تگرگ و ایجاد رواناب در ارتفاعات هرمزگان

موج نیوز

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، گفت: افزایش و گذر ابر همراه با رگبار باران و رعد و برق، افزایش لحظه ای سرعت باد، بارش تگرگ و ایجاد رواناب موقتی علاوه بر ارتفاعات و مناطق مستعد، در نقاطی از سواحل و مناطق دریایی نیز پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، کیانوش عارفی معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: طی امروز چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه، تداوم ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در استان پیش بینی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: افزایش سرعت بادهای شمال شرقی تا جنوب شرقی در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان سبب مواج شدن این مناطق دریایی خواهد شد، لذا توصیه می شود تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها صورت پذیرد و شناورهای سبک و صیادی تا حد امکان از تردد خودداری کنند، همچنین افزایش و گذر ابر همراه با رگبار باران و رعد و برق، افزایش لحظه ای سرعت باد، بارش تگرگ و ایجاد رواناب موقتی علاوه بر ارتفاعات و مناطق مستعد، در نقاطی از سواحل و مناطق دریایی نیز پیش بینی می شود. 

عارفی خاطر نشان کرد: تا پایان هفته ی جاری وقوع بارش های رگباری در استان، به ویژه در ساعات بعد ازظهر و شب پیش بینی می شود لذا توصیه می شود از تردد در حریم رودخانه های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری شود.

وی در پایان اضافه کرد: از نظر دمایی طی روزهای پایانی هفته افزایش نسبی دمای بیشینه ( بین 2 تا 4 درجه سلسیوس) پیش بینی می شود.

نظر شما