شناسهٔ خبر: 47038242 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روند سقوط قیمت طلا و ارز ادامه دار است؟

رئیس انجمن طلا، جواهر خراسان‌رضوی گفت: روند نزولی در بازار طلا و ارز کاملا موقتی است و نمی‌توان به بهبود و تعدیل بازار در درازمدت امیدی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شهرام مرصعی رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان‌رضوی با بررسی شرایط و عوامل موثر بر بازار طلا و ارز گفت: اساسا وقتی که ما درباره قیمت و مسائل مربوط به آن صحبت می‌کنیم در واقع داریم در خصوص اقتصاد و شاخص‌ها و مولفه‌های آن حرف می‌زنیم. تحولات اقتصادی نمی‌توانند ناگهانی و در کوتاه مدت رخ دهند. بلکه بسیار زمان‌بر هستند و در دراز مدت پدید می‌آیند بنابراین تحولات و بهبودی‌های اقتصادی همیشه با پارامتر‌هایی سنجیده می‌شوند که یکی از آن‌ها زمان‌بر بودنشان است. این که ما هم‌اکنون شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم ما را وادار به بررسی عمیق دلایل این کاهش قیمت‌ها و پیش‌بینی چگونگی روند قیمت‌ها در آینده می‌کند.

او به عوامل تاثیرگذار در کاهش قیمت ارز و طلا اشاره کرد و افزود: پیشروی در مذاکرات و احتمال بازگشت برجام، کم شدن تنش‌های سیاسی و اقتصادی و نوید بهبود روابط سیاسی با عربستان، از عوامل موثر بر قیمت طلا و ارز هستند و چون به سیاست مربوط می‌شود میزان اثرگذاری‌اش بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان‌رضوی ادامه داد:عواملی از جمله تعطیلی‌های بازار در چند وقت اخیر و کاهش تقاضا در بازار را در حرکت نزولی قیمت‌ها تاثیر گذار است و در بازار‌های آزاد، عرضه و تقاضا مشخص کننده قیمت نهایی هستند و سیستم عرضه و تقاضا از موثرترین عوامل در تعیین قیمت است. اکنون ما هم در ماه رمضان و هم در تعطیلات هستیم و بازار‌ها بی‌رونق و راکد هستند.

مرصعی بیان کرد: درنهایت تمام این عوامل موثر و تاثیراتی که بر نزول قیمت‌ها می‎‌گذارند کاملا موقتی است و درازمدت نیستند. اکنون شاید فعالان اقتصادی که نوسان‌گیر هستند زمان خشنودی‌شان باشد، چون می‌توانند از نوسانات ایجاد شده در قیمت طلا و ارز استفاده کرده و سود ببرند.

او در خصوص روند نزولی کاهش قیمت‎‌ها و موقتی دانستن این مسئله تصریح کرد: ماهیت عواملی که اکنون باعث کاهش قیمت دلار، سکه و طلا شده است کوتاه مدت است. یعنی دلایلی که روند نزولی قیمت را در بازار به جریان می‌اندازد دلایل محکم و دارای اثرگذاری درازمدت نیستند.

 

انتهای پیام// م.ب

نظر شما