شناسهٔ خبر: 47038204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پس از سال‌ها انتظار؛

کتابخانه سیار به روستاهای طارم رسید

زهرا فتحی

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی طارم از راه‌اندازی کتابخانه سیار در طارم خبر داد.

صاحب‌خبر -

یاسر روحانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی کتاب‌رسان سیار روستایی در شهرستان طارم، اظهار کرد: با توجه به وضعیت پراکندگی روستاهای شهرستان و نیاز مبرم به راه‌اندازی کتاب‌رسان سیار و در راستای برقراری عدالت فرهنگی، ایجاد و راه‌اندازی کتاب‌رسان سیار روستایی یکی از دغدغه‌های حوزه کتاب‌خوانی در طارم بود.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان استانی و شهرستانی و رایزنی با بانک عامل منجر به اهدای دو دستگاه خودرو توسط مدیریت شعب این بانک به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان شد، ادامه داد: یک دستگاه از این خودروها تحت عنوان کتاب‌رسان سیار روستایی طارم به این شهرستان اختصاص یافت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم ضمن اشاره به نقش راه‌اندازی کتاب‌رسان سیار روستایی در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین عموم مردم خصوصاً در نقاط روستایی شهرستان، متذکر شد: امیدواریم که با افتتاح این کتاب‌رسان شاهد گسترش فرهنگ مطالعه و بالا رفتن سرانه مطالعه در این شهرستان باشیم.

روحانی با تاکید بر این‌که هیچ‌گاه نباید از اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه در اقصی‌نقاط کشور از جمله در مناطق روستایی غفلت کرد، یادآور شد: ما هر چقدر که در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی کار کنیم، به همان نسبت شاهد ارتقای سطح فرهنگ جامعه و برعکس کاهش آسیب‌ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که فرهنگ زیرساخت اصلی توسعه، عمران و آبادانی هر کشور است، خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های فرهنگی که مقدمه توسعه و عمران را به دنبال دارد، بحث توجه به کتاب و کتاب‌خوانی است که مقام معظم رهبری هم به کرات نگرانی خودشان را از کم‌توجهی و سرانه پایین مطالعه در سطح کشور در بازدیدهایی که از نمایشگاه بین‌المللی کتاب داشتند، همچنین در دیگر محافل و مجالس، بیان داشتند.

انتهای پیام

نظر شما