شناسهٔ خبر: 47020819 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

بازگشایی برخی اصناف در تهران صحت دارد؟

احتمال بازگشایی اصناف در تهران به صورت محدود خبری است که امروز استاندارد تهران آن را اعلام کرده است

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر احتمال بازگشایی اصناف در تهران خبری است که محسن بندپی استاندار تهران در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد. به گفته او به اصناف پیشنهاد داده‌ایم تا با کاهش ساعت کاری و رعایت پروتکل‌ها، نسبت به بازگشایی برخی صنوف اقدام کنند که این پیشنهادات به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه می‌شود.

طی تعطیلی‌های اخیر که به اجبار از سوی دولت با عنوان محدودیت های کرونایی  همزمان با شیوع موج چهارم کرونا در تهران اعمال شد برخی از اصناف به دلیل شرایط اقتصادی کشور و پرداخت اجاره بها واحد تجاری خود اعتراض کردند و ادامه تعطیلی را باعث خسارت بیشتر به خود اعلام کردند.

حالا به نظر می رسد کاهش نسبی آمار کرونا در کشور و اعلام وزیر بهداشت در عبور از پیک موج چهارم کرونا باعث شده است تا اقداماتی برای پایان برخی از تعطیلی ها در تهران انجام شود. این در حالی است که چند روز پیش قاسم نوده فراهانی از تمدید دوباره یک هفته ای اصاف در تهران خبر داده بود.

بازگشایی اصناف در تهران

شاید برخی اصناف تهران باز شوند

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بیان داشت: با توجه به اینکه نیروهای جدید به بدنه دانشگاه‌های علوم پزشکی نیامده‌اند، ما پیشنهاد تمدید برای بازنشستگان کادر بهداشت و درمان را برای همه کشور داشته‌ایم.

وی ادامه داد: به اصناف پیشنهاد داده‌ایم تا با کاهش ساعت کاری و رعایت پروتکل‌ها، نسبت به بازگشایی برخی صنوف اقدام کنند که این پیشنهادات به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه می‌شود.

 

<div id="video-display-embed-code_266352" ><script type="text/JavaScript" src="https://rahbordemoaser.ir/fa/news/play/embed/86451/266352?width=400&height=300"></script></div>

 

تمدید دوباره یک هفته‌ای تعطیلی اصناف

 قاسم نوده فراهانی با اشاره به تمدید دوباره محدودیت های ضد کرونایی، گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغ استاندار تهران محدودیت های ضد کرونایی به مدت یک هفته دیگر در شهرهای قرمز و نارنجی تمدید شد.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا محدودیت های ضد کرونایی به مدت یک هفته دیگر تمدید شد و براین اساس مشاغل گروه های شغلی دو، سه و چهار در هفته آینده مجاز به فعالیت نیستند.

تعطیلی اصناف در تهران

قاسم نوده فراهانی با اشاره به تمدید دوباره محدودیت های ضد کرونایی، گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغ استاندار تهران محدودیت های ضد کرونایی به مدت یک هفته دیگر در شهرهای قرمز و نارنجی تمدید شد.

 

رئیس اتاق اصناف تهران، افزود: براین اساس در شهر تهران گروه های شغلی یک می توانند هفته آینده با رعایت دستورالعمل های بهداشتی فعالیت کنند و گروه های شغلی دو، سه و چهار همچنان تعطیل هستند و مجاز به فعالیت نخواهند بود.

 

اصناف دوباره تعطیل شدند

 

وی بیان داشت: بازار بزرگ تهران نیز تعطیل است و فقط گروه شغلی یک در محدوده بازار بزرگ تهران مجاز به فعالیت خواهد بود.

 

نوده فراهانی بیان داشت: تمدید محدودیت های ضد کرونایی از شنبه 11 اردیبهشت آغاز و تا جمعه 17 اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت.

 

 

لغو محدودیت اصناف در تهران

تعطیلی بازار بزرگ تهران برای چهارمین هفته متوالی

 

رئیس اتاق اصناف تهران از تمدید تعطیلی بازار بزرگ تهران و اصناف قرار گرفته در گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار در چهارمین هفته متوالی خبر داد و گفت: صاحبان اصناف و مشاغل نامبرده از شنبه ١١ تا جمعه ١٧ اردیبهشت همچنان اجازه فعالیت ندارند.

«قاسم نوده فراهانی» افزود: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغ استاندار تهران مبنی بر تمدید مجدد یک هفته ای محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی، گروه های شغلی ۲، سه و چهار همچون هفته های گذشته تعطیل است و به هیچ وجه امکان فعالیت را ندارند.

وی ادامه داد: در شهر تهران صاحبان مشاغل گروه شغلی یک می توانند همچون گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

فراهانی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا صرفا با تعطیلی اصناف کنترل نمی شود، تاکید کرد: اصناف مختلف برای جلوگیری از ورشکستی باید فعالیت داشته باشند اما بسته بودن واحدهای صنفی و در عین حال فعالیت بانک ها و سازمان امور مالیاتی با توجه به شرایط اقتصادی سخت کنونی، منطقی به نظر نمی رسد و بارها این موضوع را به استاندار تهران و ستاد ملی کرونا اعلام کرده ایم.

وی با بیان اینکه حتی در سخت ترین شرایط نیز سلامتی مردم و هموطنان اولویت اول اصناف است، بیان کرد: از تمامی صنوف شهر تهران درخواست دارم تمامی پروتکل های بهداشتی را کاملا رعایت کنند. 

 

محدودیت کرونایی اصناف در تهران

کدام مشاغل اجازه فعالیت ندارند؟

به گفته فراهانی، با اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند برابر قانون برخورد می شود و در صورت مشاهده تخلف، با دستور قضایی واحد صنفی متخلف پلمب خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: اصناف قرار گرفته در گروه یک شامل تمامی عرضه کنندگان مواد غذایی و لوازم ضروری نظیر سوپرمارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، خواربارفروشی ها، لوازم یدکی و خشکشوئی ها است.

فراهانی ادامه داد: گروه ۲ نیز شامل صنوفی نظیر طلا فروشی، پوشاک، بنگاه های املاک می شود که اجازه فعالیت ندارند.

به گفته وی، فعالیت مشاغل گروه سه شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی نیز تا ۱۷ اردیبهشت ممنوع است.

فراهانی ادامه داد: گروه چهار نیز شامل برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، قهوه‌خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی است که آنها هم تعطیل هستند.

وی یادآور شد: فعالیت اغذیه فروشی ها، رستوران ها و کافی شاپ ها فقط به صورت خدمات غیرحضوری و بیرون بر مجاز است.

نظر شما