شناسهٔ خبر: 47010872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پروژه آبرسانی به ۲۴روستای استان کرمان افتتاح شد

گروه استان‌ها- در پنجمین هفته پویش هرهفته الف ب ایران در سال ۱۴۰۰ با حضور وزیر نیرو آبرسانی به ۲۴ روستای استان کرمان انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، با حضور ویدئو کنفرانسی رضا اردکانیان وزیر نیرو در پنجمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران در سال 1400 آبرسانی به 24 روستای استان کرمان انجام شد.

محمد طاهری مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان در این آیین با اشاره به اینکه در پویش امروز هر هفته الف ب ایران آبرسانی به 24 روستای استان کرمان در پنج شهرستان سیرجان، بردسیر، رودبار جنوب و ریگان افتتاح می‌شود اظهار داشت: با افتتاح این پروژه‌ها هزار و 471 خانوار روستایی استان کرمان با جمعیت بیش از 4 هزار و 900 نفر از نعمت آب شرب برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان بزرگترین و پرچالش‌ترین استان کشور در حوزه آب است گفت: در استان کرمان به جز مشکلاتی که از نظر کمی آب داریم از نظر کیفی نیز با مشکل جدی مواجه هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه برای آبرسانی به این روستاها 74 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع ایجاد شده است افزود: علاوه بر این 200 مترمکعب مخزن بتنی ذخیره آب، حفر دو حلقه چاه و دو دستگاه آب شیرین کن نیز برای این روستاها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال 750 روستای استان کرمان با تانکر آبرسانی می‌شوند گفت: شهر کرمان تنها کلان شهر کشور است که تامین آب شرب آن از چاه‌ها انجام می‌شود و امسال برای تامین آب شهر کرمان با مشکل اساسی مواجهیم.

به گزارش تسنیم، در هفته پنجم پویش هرهفته_الف_ب_ایران 157 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در  استان‌های زنجان، اصفهان، بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی افتتاح شد.

انتهای پیام/511/س

 

برچسب‌ها:

نظر شما