شناسهٔ خبر: 47009491 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توزیع کالاهای اساسی در جهرم

همزمان با ماه مبارک مضان کالاهای اساسی در شهرستان جهرم توزیع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهنام اتحاد رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم، گفت: ۶۷ تن برنج ، ۱۲۷ تن شکر، ۵۰ تن روغن نباتی ، ۵ تن و ۴۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز سهمیه‌ای برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان در شهرستان جهرم جذب و بارگیری شده و در حال توزیع است.

او، بیان کرد: قیمت مصوب برنج هر کیلوگرم ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت مصوب گوشت قرمز به ازای هر کیلوگرم  ۸۰ هزار تومان است که این مقدار کالاهای تنظیم بازار از سوی عاملان دارای پروانه کسب معتبر جذب و در نقاط مختلف شهر میان واحدهای صنفی دارای پروانه کسب توزیع می شود.

طی سه روز گذشته معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم ۳ تن مرغ منجمد با نظارت مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان با قیمت هر کیلوگرم ۱۹هزار و ۸۰۰ ریال در شهرستان جهرم توزیع کرده است.

مشکل سیمان در شهرستان جهرم در دست پیگیری است

اتحاد، درباره وضعیت بازار سیمان در شهرستان جهرم تصریح کرد: بیشترین سهمیه سیمان کارخانه داراب که جذب می‌شود مربوط به شهر جهرم است که انتظار می رود  در هفته‌های آینده مشکل سیمان را در شهر  رفع کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم، ادامه داد: در حال پیگیری برای جذب سهمیه از کارخانه سیمان فیروزآباد و قیروکارزین هستیم.

بازرسی ۸۵۰ واحد صنفی در شهرستان جهرم

او، افزود: در یک ماه گذشته  ۸۵۰ واحد صنفی و صنعتی  از سوی بازرسان اداره صمت بازرسی و با ۸۱ واحد متخلف برخورد شده است.

اتحاد، اضافه کرد: لازم است که شهروندان به اداره صنعت و معدن نیز کمک کنند و هر شهروند یک بازرس برای گزارش تخلف و گرانفروشی باشد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم، اظهار کرد: شمار بازرسان ما بسیار محدود هستند و این تعداد بازرس پاسخگو  همه واحد های صنفی شهر نیستند و هر شهروند باید بازرس صمت باشد و تخلفات و گرانفروشی را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

او، گفت: بازرسان اداره صمت، اتاق اصناف و ناظران همیار بسیج بر کالاهای اساسی و تنظیم بازار نظارت و بازرسی دارند.

اتحاد،  از شهروندان درخواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه توزیع کالاهای اساسی مراتب را به شماره ۱۲۴ یا ۵۴۴۴۹۶۰۰ اطلاع دهند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب  شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

نظر شما