بر مبنای سالانه این میزان صرفهجویی بیش از یک میلیارد دلار خواهد بود. در واقع آلفابت در گزارش سالانهای که اوایل امسال منتشر کرد، اعلام کرد هزینههای تبلیغات و کمپینها به میزان ۴/ ۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرد، زیرا این شرکت هزینهها را کاهش داد و کمپینها را متوقف یا مجددا برنامهریزی کرد و بهدلیل پاندمی، برگزاری برخی از رویدادها را به شکل دیجیتالی تغییر داد. هزینههای سفر و سرگرمی کارمندان به میزان ۳۷۱ میلیون دلار کاهش پیدا کرد.
این صرفهجویی بسیاری از هزینههایی که مربوط به استخدام هزاران کارمند بیشتر بود را جبران کرد و احتیاط بر اساس شرایط پاندمی به این شرکت اجازه داد با وجود افزایش ۳۴ درصدی درآمد، هزینههای بازاریابی و اداری خود را در سه ماه نخست ثابت نگه دارد. گوگل برای مزایایی مانند میزهای ماساژ، غذاهای تهیه شده و سرگرمیهای شرکتی معروف است که الهامبخش عمده فرهنگ کار سیلیکونولی شده است، اما اکثر کارکنان گوگل از مارس سال ۲۰۲۰ بهصورت دورکاری و بدون دسترسی به این مزایا کار کردهاند. بر اساس گزارش بلومبرگ، با این حال گوگل قصد دارد از اواخر امسال کارمندانش را به دفتر بازگرداند. «روث پورات» مدیر مالی این شرکت به سرمایهگذاران اعلام کرد گوگل در حال برنامهریزی یک مدل هیبریدی است و قصد دارد کارکنانش را در فضایی قرار دهد که فشردگی کمتری نسبت به گذشته دارد. پورات همچنین گفت: گوگل به سرمایهگذاری در مستغلات در سراسر جهان ادامه خواهد داد.
نظر شما