شناسهٔ خبر: 46998294 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

المیادین: آمریکا و انگلیس بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد می‌کنند

شبکه المیادین اعلام کرد قرار است واشنگتن و لندن بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کنند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، شبکه المیادین در گزارشی اعلام کرد قرار است واشنگتن ۷ میلیارد دلار و انگلیس ۴۰۰ میلیون پوند از دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کنند.

این شبکه گزارش داد دولت آمریکا نمی‌خواست هیچ مبلغی از دارایی‌های توقیف شده ایران را در مذاکرات آزاد کند، اما در برابر اصرار طرف ایرانی برای آزادی بخشی از این اموال، دولت بایدن در این باره موفق نشد.

در این گزارش همچنین آمده است: آمریکا چهار ایرانی بازداشت شده در آمریکا را آزاد خواهد کرد و ایران هم در مقابل چهار تبعه آمریکایی متهم به جاسوسی برای این کشور را آزاد خواهد کرد

این شبکه همچنین افزود: چهار ایرانی که در آمریکا در بازداشت هستند، از جمله کسانی بودند که به دور زدن تحریم‌ها در زمان محاصره ایران کمک می‌کردند.

المیادین در ادامه اعلام کرد: مذاکرات امنیتی بین دو طرف ایرانی و انگلیسی صورت گرفت و لندن ۴۰۰ میلیون پوند از دارایی‌های توقف شده ایران را آزاد خواهد کرد.

آسوشیتدپرس پیش از این گزارش کرده بود که واشنگتن تصمیم دارد تحریم‌هایی که در سال ۲۰۱۸ میلادی توسط دولت ترامپ تحمیل شده بود را با هدف کمک به بازگشت هر دو کشور به توافق برجام، لغو کند.

گفتگو‌های ایران و گروه ۱+۴ با ادامه جلسات کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی در وین ادامه دارد. روز چهارشنبه دو کارگروه هسته‌ای و تحریم کار بر روی متون را ادامه داده و کارگروه کارشناسی ترتیبات اجرایی نیز برای نخستین‌بار تشکیل جلسه داد. همچنین نشست‌هایی به‌صورت دو و چندجانبه میان روسای هیأت‌های مختلف ایران و ۱+۴ برگزار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما