شناسهٔ خبر: 46995274 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس جهاددانشگاهی:

استقلال کشور مرهون تعلیم معلمان است

تهران-ایرنا- رییس جهاددانشگاهی گفت: بدون شک استقلال، شکوفایی، اقتدار دانش‌بنیان و سربلندی و تعالی ملت بزرگ ایران در هر برهه و مرحله‌ای مرهون تعلیم و تعلم باورمندانه معلمان و اساتیدی است که جایگاه و نقش بی‌بدیل خود را شناخته و در این مسیر مقدس برای جبران عقب‌ماندگی‌ها جهاد کردند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی جهاددانشگاهی، حمیدرضا طیبی  به مناسبت فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و ایام گرامی داشت مقام  معلم‌ و استاد در پیامی تاکید کرد:: آموزش و تربیت، شریان حیاتی تداوم پیشرفت کشور و از بایسته‌های هندسه‌ انقلاب است.

وی افزود: بدون شک استقلال، شکوفایی، اقتدار دانش‌بنیان و سربلندی و تعالی ملت بزرگ ایران در هر برهه و مرحله‌ای مرهون تعلیم و تعلم باورمندانه معلمان و اساتیدی است که به‌خوبی جایگاه و نقش بی‌بدیل خود را شناخته و در این مسیر مقدس برای جبران عقب‌ماندگی‌ها جهاد کرده‌اند. 

وی در این پیام به روح بلند و ملکوتی متفکر شهید استاد مرتضی مطهری(ره) که حاصل عمر امام عزیزمان بود، سلام و درود فرستاد و این روز بزرگ و نماد اندیشه و عمل الهی در راه نشر آگاهی، دانش و پرورش انسان‌های باورمند و مؤثر برای اسلام، انقلاب و کشور را گرامی داشت. 

در ادامه پیام رییس جهاد دانشگاهی آمده است: به مدد گفتار نورانی وحی که فرمود "و یزکیهم و یعلمهم الکتاب والحکمه" به مقام رفیع و تلاش ارزشمند اساتید و معلمان سربلند میهن اسلامی آفرین می‌گویم و به‌ویژه به اساتید عزیزی که در سطوح مختلف آموزش‌های آکادمیک و تخصصی جهاددانشگاهی در شرایط خاص و سخت همه‌گیری ویروس منحوس کرونا با تلاش دلسوزانه مضاعف و ابتکار مشغول به فعالیت هستند خدا قوت عرض می کنم و برای همه آنها عافیت و سربلندی مسألت می کنم.

به گزارش ایرنا، استاد مرتضی مطهری شب ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ به دست گروه فرقان ترور و به مقام شهادت نایل شد و از آن پس ۱۲ اردیبهشت ماه به همین مناسبت روز معلم نامگذاری شد.

نظر شما