شناسهٔ خبر: 46994997 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قاضی‌زاده‌هاشمی: ساز و کار نظم‌دهی واکسیناسیون بسیار جدی پیگیری شود

تهران- ایرنا- نایب رییس مجلس گفت: تسریع در امر واکسیناسیون همگانی نیز می‌تواند مکمل برنامه‌های نظام مراقبت و مدیریت صحیح از پیشگیری طغیان در خیزهای احتمالی بیماری باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در جمع پزشکان، در سخنانی با اشاره به تدابیر لازم جهت مقابله با جهش‌های نوظهور ویروس کرونا، گفت: جهش‌های پایداری وجود دارد که می‌تواند از حیث شدت، کشندکی و سرعت سرایت، الگوی شدیدتر و پیچیده‌تری نسبت به قبل داشته باشد و نظام مراقبت و پیشگیری را به چالش بکشد.  

نایب رییس اول مجلس افزود: حال چگونه می‌توان با پیش‌بینی‌های لازم و تدابیر به‌موقع، به‌سمت مدیریت علمی و تمام عیار رفتارهای جدید ویروس کرونا رفت و قبل از تحمیل آسیب جدی، بحران را به حداقل رساند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: نظام دیده‌وری دقیق و رصد سریع تغییرات ژنتیکی ویروس جایگاه ویژه‌ای در مدیریت موفق این بیماری داشته و در نظام دیده‌وری، بیماران مشکوک به موقع شناسایی و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود و با قرنطینه موثر بیماران زنجیره انتقال به موقع کنترل می‌شود.  

وی ادامه داد: اما متاسفانه طبق گزارش‌ها در کشور ما هزاران بیمار مبتلا، نقض قرنطینه کرده و موجب نشر بیماری شدند که از عواقب سوءمدیریت بوده است.  

نایب رییس اول مجلس تاکید کرد: همچنین رصد سریع تغییرات ژنتیکی نقش کلیدی را در کاهش آسیب و کنترل چرخه بیماری ایفا می‌کند و نیاز به بازنگری اساسی دارد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه تسریع در امر واکسیناسیون همگانی نیز می‌تواند مکمل برنامه‌های نظام مراقبت و مدیریت صحیح از پیشگیری طغیان در خیزهای احتمالی بیماری باشد، گفت: در ضمن جهت ایجاد امنیت خاطر مردم برای واکسینه شدن بایستی ساز و کار نظم‌دهی واکسیناسیون بسیار جدی پیگیری شود.

‌وی تاکید کرد: با پیشگیری از طغیان بیماری از طریق بیماریابی، رهگیری و ایزوله صحیح بیماران در قالب نظام دیده‌وری می‌تواند باعث کاهش بار بستری و به حداقل رساندن مرگ و میر شود، همچنین کاهش ورودی بیمارستان‌ها از فرسودگی مدافعان سلامت و نیز سایر ارگان‌های مرتبط جلوگیری می‌کند. مشکلات سنگین مالی حاصل از بیماری کووید را در بخش درمان به حداقل رسانده و چنین اعتباراتی می‌تواند در مسیر ارتقا شاخص‌های سلامت کشور هزینه شود. همچنین با جلوگیری از همه‌گیری ویروس‌های نوپدید کرونا، می‌توان باعث رونق مجدد اقتصاد در بازار و اصناف کل کشور شد.

نایب رییس اول مجلس تصریح کرد: با هماهنگی‌های دقیق از آسیب‌های جدی به معیشت مردم جلوگیری می‌شود و در نهایت شاهد آرامش و حفظ سلامت در تمام اقشار مردم بوده و مقدمه‌ای برای ایرانی بدون کرونا خواهد بود.

نظر شما