شناسهٔ خبر: 46987652 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو | لینک خبر

درخواست سخنگوي صنعت برق از مردم؛

جلوگيري از خاموشي با همكاري مشتركان و رعايت سقف مصرف برق در استان‌ها

روح‌الله حمیدیان

سخنگوي صنعت برق تاكيد كرد: در صورتي كه روند كنوني مصرف برق ادامه يابد، ناچار به استفاده از ذخاير آبي سدها براي توليد برق هستيم كه اين موضوع مي‌تواند ما را در تابستان به شدت دچار مشكل كند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مصطفي رجبي مشهدي" با اشاره به اينكه هر ساله 16 تا 17 درصد از برق  مورد نياز در ساعت‌هاي پيك توسط نيروگاه‌هاي برق‌آبي تامين مي‌شود، خاطرنشان كرد: متاسفانه امسال به دليل بارش كم نزولات جوي، 34 درصد از مخازن سدهاي نيروگاه‌هاي برق‌آبي را در اختيار نداريم كه منجر به كسري حدود 4 هزار مگاواتي توليد برق در ساعات اوج مصر ف مي‌شود.
رجبي مشهدي با بيان اينكه وزارت نيرو تمام تلاش خود را براي جبران اين ميزان كمبود برق به‌كار بسته است، اضافه كرد: در همين خصوص برنامه‌اي با 45  محور اصلي براي جلوگيري از بروز خاموشي تدوين شده است كه البته وزارت نيرو اجراي اين برنامه‌ها را ابتدا از خود شروع و بكارگيري كولرهاي گازي و وسايل سرمايشي را از ماه جاري در شركت‌هاي زيرمجموعه خود ممنوع كرده است.
وي درعين حال به مصرف روبه‌رشد برق اشاره و تاكيد كرد: در صورتي كه روند كنوني مصرف برق ادامه يابد، ناچار به استفاده از ذخاير آبي سدها براي توليد برق هستيم  كه اين موضوع مي‌تواند ما را در تابستان به شدت دچار مشكل كند.
سخنگوي صنعت برق شرط اعمال نشدن خاموشي‌هاي برنامه‌ريزي شده را همكاري همه مشتركان دانست و تصريح كرد: تنها با همكاري مشتركان و رعايت سقف مصرف استاني مي‌توانيم از خاموشي برنامه‌ريزي شده رهايي يابيم.
رجبي مشهدي ادامه داد: به همين دليل از همه مشتركان درخواست مي‌كنيم از هم اكنون نسبت به كاهش مصرف خود اقدام كنند.
وي در خصوص مهمترين دليل افزايش مصرف برق گفت: بالاترين ميزان مصرف به وسايل سرمايشي تعلق دارد كه در اين ميان سهم كولرهاي گازي بيشتر از كولرهاي آبي است.
رجبي مشهدي افزود: افزايش بار سرمايشي به دليل نبود آمادگي لازم براي تحمل اين افزايش، ممكن است شبكه را با مشكل روبرو كند.
وي بر ضرورت مديريت مصرف وسايل سرمايشي از سوي كاربران تاكيد كرد و گفت: توصيه مي‌شود مشتركان در ساعت‌هاي اوج مصرف كه از ساعت 13 تا 17 است از به‌كار بردن وسايل پرمصرف تا آنجا كه امكان دارد خودداري كرده و كولر گازي خود را روي 25 درجه تنظيم كنند.
سخنگوي صنعت برق يادآور شد: اين درحالي است كه شركت‌هاي دولتي ذکر شده، تنها در صورت تنظيم دما روي 26 درجه، اجازه استفاده از كولرهاي گازي را خواهند داشت.

نظر شما