شناسهٔ خبر: 46985768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می‌دهد

نجوای «بک‌ یا الله» در آسمان گیلان طنین‌انداز شد

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با نجوای «بک یا الله » مردم مومن و روزه‌دار در سراسر گیلان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان_ماسال، مائده فلاحتکارضیابری: غم دل با او گفتن و گره عقده‌های فراق را در حضورش گشودن، غبار غفلت از آینه جان زدودن و نور ذکر در آن تابانیدن، همه و همه بر سر سفره رحمان و ضیافت رمضان میسر است.

 

بعد از 18 روز مهمانی، رسیدیم به شب‌های پرفضیلت رمضان، شب‌هایی که در رحمت و مغفرت الهی بر روی بندگان باز است، نوای الهی العفو در گوشه گوشه شهرستان ماسال سر به فلک می‌کشید و آسمان و زمان گویی در طلاقی نورانی مسیر تردد فرشتگان شده بود.

 

در این شب پر برکت و نزول قرآن، عاشقان و محبین اهل بیت(ع) از کوچک و بزرگ تا زن و مرد دست به دعا شده و فرج حضرت ولی عصر(عج) را از خدای منان خواستند.

 

مردم در جای جای استان گیلان در شب ضربت خوردن امام علی (ع)، یکپارچه به عزاداری و دعاخوانی پرداختند و مومنان با برپایی نماز، قرائت قرآن و دعا از خداوند منان طلب آمرزش کردند.

 

 

مراسم شب قدر همچون سنوات گذشته در جوار شهدای گمنام ماسال با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد و دلدادگان بار دیگر با اخلاص و ایمان کنار هم گرد آمدند و قرآن را با هزار امید و آرزو بر سرشان نهادند تا خداوند بار دیگر دست بخشش و نوازش بر سرشان بکشد.

 

قرائت قرآن، خواندن دعای جوشن کبیر، قرآن سرگرفتن و طلب مغفرت و بخشش گناهان از جمله آداب این شب پربرکت بود که توسط حاضران و شب زنده داران در جوار شهدای گمنام ماسال برگزار شد.

 

سخنران و خطیب در این مراسم‌ یاد خدا را مهم‌ترین سرمایه و تکیه‌گاه انسان دانست و گفت: انسان با این سرمایه بزرگ می‌تواند در عرصه‌های مختلف با آرامش حرکت کند و به اهداف والا و معنوی خود دست پیدا کند.

 

 

یکی از شرکت کنندگان در این مراسم با شکوه اظهار کرد: هر سال در مراسمی که در جوار شهدای گمنام ماسال برگزار می‌شود شرکت می‌کنم چون زیر آسمان نشستن و دست نیاز به سوی پروردگار بلند کردن حس خوبی به من می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه در این شب باعظمت گرد هم آمده‌ایم تا برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) و برآورده شدن حوائجمان دعا کنیم، افزود: وقتی ندای «الهی العفو» و «الغوث الغوث خلصنا من‌النار یا رب» همه ما به صورت دسته جمعی به سوی آسمان می‌رود قطعا تاثیرگذاری بیشتری دارد و رحمت الهی شامل حالمان می‌شود.

 

این شب‌زنده‌دار قدر با بیان اینکه باید از فرصت‌های شب‌قدر نهایت بهره را ببریم زیرا معلوم نیست سال دیگر در این دنیا باشیم و بتوانیم از آن استفاده کنیم، گفت: کاش تمام سال همچون شب‌های قدر می‌توانستیم برای آمرزش گناهانمان فرصت داشته باشم.

 

گفتنی است، شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان لیالی پرفیض و برکت قدر در نزد شیعیان دارای جایگاه باعظمتی است و مردم در این شب ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری مشغول می شوند.

 

پایان پیام/526

نظر شما