شناسهٔ خبر: 46984897 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در پیامی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم عنوان کرد:

آمیختن علم و عمل و آراستن تحصیل با فضایل اخلاقی و تهذیب جز به همت استادان و معلمان دانشمند و از خود گذشته میسر نیست

همزمان با ایام هفته بزرگداشت مقام معلم مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در پیامی بدین مناسبت گفت: آمیختن علم و عمل و آراستن تحصیل با فضایل اخلاقی و تهذیب جز به همت استادان و معلمان دانشمند و از خود گذشته میسر نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی در متن پیام «بهرام حسین آبادی» آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَمَن یُؤْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتِیَ خَیْرًا کَثِیرًا »

«هر که به او علم و دانش عطا شد تحقیقاً خیر کثیر به او عطا گردیده است.»  (سوره بقره 269)

 

       تلاش و تکاپو برای رسیدن به غایت زندگی(حیات طیّبه) در گرو تعلیم و تربیت و بر محور شایستگی اخلاقی و حرفه‌ای «معلّم» است. تعالی، رشد و توسعه هر جامعه در گرو آموزش و پرورش صحیح است، آمیختن علم و عمل و آراستن تحصیل با فضایل اخلاقی و تهذیب جز به همت استادان و معلمان دانشمند و از خود گذشته میسر نیست.

 بر اساس مفاهیم سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیز، جریان تربیت در ساحت های ششگانه تربیتی، یعنی ( تربیت اعتقادی، عبادی، اخلاقی- تربیت اقتصادی و حرفه ای- تربیت علمی و فناوری- تربیت اجتماعی و سیاسی- تربیت زیستی و بدنی و تربیت زیبایی شناختی و هنری) از بستر مدرسه صالح و معلم فکور محقق می شود.

در چنین نگاه ارزشی، حرفه معلمی، افتخاری بزرگ و برخوردار از شرافت و منزلت والا محسوب می شود.

ایام هفته بزرگداشت مقام معلم فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه کلیدی آموزش و تربیت در توسعه پایدار کشور و برنامه ریزی در جهت احیای جایگاه معلمین به عنوان سرمایه اجتماعی کشور و موثرترین عنصر در تحقق اهداف و مأموریت های نهاد آموزش و پرورش است.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید "آیت ا...مرتضی مطهری" معلم بزرگ مدرسه انقلاب اسلامی،  ضمن ارج نهادن به مسئولیت خطیر معلمان عزیز سراسر استان و همت مضاعف آنان که در این شرایط سخت و با وجود تعطیلی مراکز آموزشی، امر آموزش و آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان را تعطیل نکرده و با به کارگیری شیوه های نوین آموزشی در بستر فضای مجازی جهادگرانه در عرصه علم و آموزش تلاش کردند، ایام هفته بزرگداشت مقام معلم را به جامعه فرهنگیان فرهیخته استان تبریک گفته و از زحمات ارزشمندشان صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم .

یقین دارم با تلاش های سازنده و خستگی ناپذیر شما عزیزان، شاهد رشد و اعتلای بیش از پیش جایگاه استان در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی خواهیم بود.

بهرام حسین آبادی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی

نظر شما