شناسهٔ خبر: 46972906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی؛

نسبت نیروی کار آذربایجان شرقی به تعداد بازنشستگان پایین تر از میانگین کشوری است

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر نرخ و نسبت نیروی کار به تعداد بازنشستگان این استان پایین تر از میانگین کشوری و استانداردهای معمول است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، جعفر سمساری  در جمع اعضای هیات مدیره تشکل های بازنشستگی آذربایجان شرقی، نسبت کنونی نیروی کار به بازنشستگان در آذربایجان شرقی را ۴.۳ اعلام و اضافه کرد: این میزان حداقل باید به نسبت ۷ کارگر شاغل در برابر یک نفر بازنشسته برسد که تا رسیدن به این عدد راه طولانی در پیش است که باید با اشتغال زایی و توسعه کارگاه های تولیدی برای رفع این معضل حرکت کرد.

وی به نقش نیروی کار در رونق تولید و چرخه اقتصادی کشور و استان اشاره کرد و افزود: امروز اگر حتی از سرمایه مادی مناسب و فناوری های روز دنیا و آنچه در بحث فضای مجازی پیش آمده، برخوردار باشیم، باز بدون داشتن سرمایه انسانی نمی توان کاری  از پیش برد و در حوزه های اقتصادی به موفقیت دست یافت.

سمساری با بیان اینکه باید به نیروی کار اهمیتی خاصی قائل شد، اظهار داشت: فراهم کردن بیمه و ایجاد امنیت شغلی در قالب آن، یکی از مهم ترین راهکارها در این زمینه است که به موجب آن بهره وری و توسعه به خوبی صورت می گیرد و تأمین اجتماعی در این مسیر گام بر می دارد.

وی به نقش مهم تشکل های صنفی در طرح و پیگیری مشکلات کارگری اشاره کرد و گفت: با برپایی تجمعات غیرقانونی نمی توان به پیشبرد و رفع مطالبات کاری صورت دارد و البته تشکل های بازنشستگی آذربایجان شرقی با تدوین برنامه ای مناسب در این راستا حرکت می کنند.

سمساری مجموع افراد تحت پوشش تامین اجتماعی آذربایجان شرقی را ۲ میلیون نفر معادل ۵۳ درصد از کل جمعیت استان اعلام کرد و ادامه داد: تأمین اجتماعی استان هم اکنون به  ۲۷۸ هزار بیمه شده خاص، ۴۰۸ هزار بیمه شده اجباری و همچنین ۲۰۷ هزار مستمری بگیر ارایه خدمت می کند.

وی از کسری هزینه و درآمد تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در مجموع و با احتساب هزینه های درمان، افزون بر یک هزار میلیارد تومان تامین اجتماعی استان جهت ارایه خدمات هزینه می کند و اگر از سازمان مرکزی بودجه ای در این حوزه اختصاص نیابد، با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

نظر شما