شناسهٔ خبر: 46972358 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

بهره‌مندی بیش از 3000 خانوار روستایی دیگر استان فارس از شبکه ملی اطلاعات | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از اتصال 3412 خانوار روستایی دیگر استان فارس با جمعیت 10 هزار و 865 نفر در قالب 12 روستا به شبکه ملی اطلاعات، با تامین اعتبار از محل منابع طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: در 10 روز گذشته، 3412 خانوار روستایی در شهرستانهای داراب، خفر، مهر، لامرد، زرقان، فسا، رستم، گراش، بختگان و خرمبید با جمعیت 10 هزار و 865 نفر به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شده اند.
وی تعداد روستاهای برخوردار شده از اینترنت پرسرعت در این شهرستانها را 12 روستا برشمرد و بیان کرد: لایزنگان از توابع داراب، آبسرد از توابع شهرستان خفر، نورآباد از توابع شهرستان مهر، چاه کور از توابع  لامرد، بندامیر و محمودآباد از توابع زرقان،  دولت آباد سه چاه از توابع  فسا، پهون از توابع رستم، گنگ و ریشه و  فاریابی از توابع گراش، جزین از توابع بختگان و شهیدآباد از توابع خرمبید از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

سهرابی تاکید کرد:  این 12 روستا برای محرومیت زدایی و تحقق عدالت ارتباطی با تامین اعتبار از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت متبوع (USO)  به اینترنت پرسرعت سیار اپراتور اول (همراه اول) مجهز شدند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با تاکید بر اینکه بهبود زیرساخت های ارتباطی در روستاها زمینه توسعه پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته را فراهم می کند تصریح کرد: بهره مندی از آموزش های آنلاین و ایجاد فرصت های کارآفرینی و اشتغال از مهم ترین مزایای اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات است.

نظر شما