شناسهٔ خبر: 469652 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نفوذ پهپادهای حماس به قلب سرزمینهای اشغالی

صاحب‌خبر -


به گزارش واحد مرکزی خبر  به نقل از  شبکه الاقصی  ؛  حماس  با بیان اینکه یگان مهندسی گردان های عزالدین قسام توانست پهپادهای با نام ابابیل  یک را در سه مدل طراحی کند ، افزود : پهپادهای ابابیل دارای ماموریت های مختلف جمع آوری اطلاعات، هجومی و انتحاری است  و یک فروند از پهپادهای ابابیل  امروز بر فراز ساختمان وزارت جنگ اسرائیل در تل آویو عملیات شناسایی انجام داد.

حماس افزود : پهپادهای ابابیل صبح امروز سه پرواز به مناطق مختلف فلسطین اشغالی بر اساس ماموریت های مختلف داشتند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز نوشت : جنبش حماس چند پهپاد بر فراز جنوب تل آویو به پرواز درآورد.

در همین حال  ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه یک فروند هواپیمای بدون سرنشین حماس را بر فراز شهرک اشدود سرنگون  کرده است اعلام کرد :   این هواپیما حامل مواد منفجره بود و  ارتش مجبور شد برای سرنگونی آن  از سامانه موشک های بالستیک استفاده کند .

ارتش صهیونیست افزود :  طول بالهای این هواپیمای دو متر بود و می توانست برای چند ساعت به پرواز ادامه دهد.

موشک باران چندشهر و پایگاه نظامی صهیونیستها

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: گردانهای عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس پایگاه نظامی کیسویم اسرائیل را با شش موشک «107» هدف قرار داد. 

شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی  اعلام کرد: گروه های فلسطینی شهر اشکول را موشک باران کرده اند.

این شبکه  افزود : بر اثر برخورد موشک های مقاومت فلسطینی به اشدود  ۱۰  اسرائیلی زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم  است.

شبکه تلویزیونی الاقصی  همچنین به نقل از شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: گروه های مقاومت فلسطینی پایگاه نظامی زکیم را در عسقلان موشک باران کردند.

افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۱77 نفر

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین  از افزایش شمار شهدای  فلسطینی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به177 نفر و زخمی ها به ۱۲۳۰ تن خبر داد .

استفاده  اسرائیل از مواد فلزی فشرده  DIME  برای بمباران غزه

وزارت بهداشت فلسطین رژیم صهیونیستی را به استفاده از نوعی مواد منفجره مهلک موسوم به مواد منفجره فلزی فشرده (DIME) در تهاجم به نوار غزه متهم کرد.

مدز گیلبرت پزشک نروژی که در منطقه خدمت می کند نیز ارتش اسرائیل را به کاربرد تسلیحاتی در حمله به غزه متهم کرد که استفاده از آنها در پیمان های بین المللی منع شده است .

این پزشک نروژی تاکید کرد کاربرد اینگونه تسلیحات موجب بروز جراحات شدید در بدن به ویژه قطع عضو و معلولیت می شود.

بمباران چندین منطقه در غزه

شبکه تلویزیونی الاقصی اعلام کرد: جنگنده و توپخانه های ارتش رژیم صهیونیستی امروز محله الزیتون در غزه ، منطقه عبسان در خانیونس ، مناطق مسکونی شرق البریج را  بمباران کردند ، که بر اثر آن یک نفر شهید شد و تعدادی زخمی شدند .

آحارانوت : ناامیدی در ارتش اسرائیل

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت از آشکار شدن نشانه های سرخوردگی و ناامیدی در ارتش این رژیم درباره نتایج حمله به غزه خبر داد.

تلاش اسرائیل برای آتش بس

شبکه المیادین گزارش داد: نارضایتی گسترده اسرائیلی ها در جنوب فلسطین اشغالی، این رژیم را وادار کرد به دنبال آتش بس سریعتر در نوار غزه باشد.

تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد: روزنامه معاریو به نقل از منابع سیاسی اسرائیل از تلاش ها برای آتش بس در نوار غزه خبر داد، اما اسرائیل اصرار دارد مصر میانجی هر توافقی باشد.

تبدیل شهرهای صهیونیستی  به شهر اشباح

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: شهرهای اشدود، عسقلان و بئر السبع در جنوب فلسطین اشغالی در پی پرتاب مستمر موشک از نوار غزه به شهر اشباح تبدیل شده است و فقط نظامیان اسرائیلی در خیابانهای این شهرها تردد می کنند و شهرک نشین جرات خارج شدن از پناهگاه ها را ندارند.

تجاوز جنگنده های اسرائیل به لبنان

جنگنده های رژیم صهیونیستی جنوب لبنان را بمباران کردند شبکه المنار در خصوص اوضاع وادی العزیه و زبقین گزارش داد: بالگردهای رژیم صهیونیستی در مقابل این منطقه در پروازند، توپخانه این رژیم در حال گلوله باران منطقه است و گلوله های منور بصورت دائم در آسمان شلیک می شوند.

همچنین شبکه المیادین گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی چندین موشک به خاک سوریه شلیک کرد.

کابینه صهیونیستها : حملات ادامه می یابد

کابینه  امنیتی رژیم صهیونیستی تصویب کرد که حملات هوایی به نوار غزه همچنان ادامه یابد و نیروهای ارتش این منطقه را در محاصره داشته باشند.

بیمارستانها هدف جدید صهیونیستها

در همین حال شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی نیز اعلام کرد : اسراییل  بیمارستان الوفاء در غزه را که هیچ نقشی در این درگیریها ندارند با چندین راکت هدف قرار داد و این نشان می دهد  تاسیسات غیرنظامی در غزه نیز از بمباران ها در امان نیستند.

این شبکه افزود : بیشتر کشته های بمباران های اسراییل غیرنظامی و یک چهارم آنها کودک هستند.

رژیم صهیونیستی چند نماینده پارلمان فلسطین را بازداشت کرد

شبکه الاقصی گزارش داد: نظامیان صهیونیست به منازل فتحی قرعاوی، ریاض رداد، ابوجحیشه و نایف الرجوب نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین در کرانه باختری حمله کرده و آنها را بازداشت کردند.

محمود عباس به بان کی مون : به غزه کمک کنید

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین  در نامه ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد ؛ از سازمان ملل و جامعه بین المللی برای کمک به غزه و حمایت ازمردم این منطقه درخواست کمک کرد.

محکومیت جنایات اسرائیل در کشورهای جهان

مردم فرانسه ، انگلیس ، هند ، هنگ کنگ و لس آنجلس امریکا با برپایی تظاهراتی جنایتهای رژیم صهیوینستی در غزه و سکوت کشورهای غربی را  در این خصوص محکوم کردند.

دیروز نیز تظاهراتی گسترده در آلمان، اسپانیا و نروژ برپا شد.

اتحادیه عرب : حملات اسرائیل به غزه فورا متوقف شود

اتحادیه عرب در پیش نویس بیانیه خود که قرار است به وزرای امور خارجه ارائه شود، ضمن درخواست توقف فوری حملات اسرائیل به غزه ، آورده است:‌ « در برابر حملات ( اسرائیل ) به غزه نباید سکوت کرد. جامعه بین المللی باید از طریق نهادهای قانونی و بشردوستانه برای محافظت از مردم فلسطین اقدام کند .»



نظر شما