شناسهٔ خبر: 46935182 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در شب ولادت کریم اهل بیت(ع):

زندانی محکوم به قصاص فرصت زندگی دوباره یافت

رییس دادگستری میاندوآب گفت: طی ۲ سال گذشته در این شهرستان با گذشت و بخشش اولیای دم ۲۲ نفر محکوم به قصاص نفس از چوبه دار رهایی یافته اند،

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت‌الاسلام عادل گل‌حسینی رییس دادگستری میاندوآب در آیین آزادسازی یکی از زندانی های محکوم به قصاص با بیان اینکه  در ۲ سال گذشته در این شهرستان با گذشت و بخشش اولیای دم ۲۲ نفر محکوم به قصاص نفس از چوبه دار رهایی یافته اند، گفت: در سال‌جاری نیز نخستین پرونده قتل با رضایت اولیای دم در میاندوآب مختومه شد.

او گفت: این پرونده مربوط به قصاص یک زندانی ۴۵ ساله است که در سال ۱۳۹۵ به علت اختلاف شخصی مرتکب قتل شده بود و پس از رسیدگی‌های قضایی با اجازه رییس قوه قضاییه رای دادگاه مبنی بر اجرای حکم قصاص صادر شد.

گل حسینی با بیان اینکه قرار بود حکم این متهم امروز اجرا شود، افزود: با تلاش همکاران شورای حل اختلاف و همچنین وساطت ریش‌سفیدان، رضایت اولیای دم برای گذشت از اجرای این حکم گرفته شد و بدین وسیله فرصت زندگی دوباره به این زندانی داده شد.

رییس دادگستری میاندوآب با بیان اینکه گذشت و ایثار مهم‌ترین درس مکتب ائمه اطهار (ع) است، گفت: امروز نیز خانواده مقتول ۴۵ ساله با تاسی از آموزه‌های دینی و مکتب ائمه اطهار (ع)، در سالروز میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) درس گذشت و ایثار را به همنوعان خود به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام گل‌حسینی تصریح کرد: طی سال گذشته با تلاش شورای حل اختلاف میاندوآب و بخشش اولیای دم زمینه ایجاد صلح و سازش در ۱۲ پرونده منجر به قتل، رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داد.

او با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۸ نیز این شهرستان با گرفتن رضایت اولیای دم در ۱۰ پرونده منجر به قتل رتبه نخست استانی و ممتاز کشوری را کسب کرد، گفت: جلب رضایت در پرونده‌های قتل با این حجم در میاندوآب نشان از فرهنگ والای مردم این شهرستان در گذشت و بخشش است به طوری که از برخی از استان‌ها پیشتاز است.

حجت‌الاسلام گل‌حسینی افزود: همچنین طی سال گذشته ۱۸ فقره پرونده قتل در آذربایجان غربی با صلح و سازش مختومه شد که ۱۲ فقره مختص میاندوآب بود.

انتهای پیام/گ

نظر شما