شناسهٔ خبر: 46933796 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعلام آماده‌باش نظامیان صهیونیستی در غزه و کرانه باختری

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گزارش دادند، ارتش این رژیم در آستانه نشست تشکیلات خودگردان فلسطینی برای به تعویق انداختن انتخابات فلسطین، دستور آماده باش به نیروهای خود در مرز غزه و کرانه باختری داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، شبکه ۱۲ تلویزیونی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در آستانه نشست محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با رهبران فلسطینی که قرار است روز پنجشنبه به منظور تعویق احتمالی زمان برگزاری انتخابات فلسطین انجام شود، ارتش رژیم اشغالگر دستور آماده باش به نیروهای خود در کرانه باختری و مرز غزه داد.

بنابه گزارش این رسانه صهیونیستی، ارتش اسرائیل آمادگی نیروهای خود در مناطق جنوبی سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری در آستانه سخنرانی محمود عباس را افزایش داده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز چهارشنبه در بیانیه‌ای مخالفت خود را با تأخیر در برگزاری انتخابات فلسطین اعلام کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین تأکید کردند که  با وجود ملاحظاتی که در مورد آغاز مجلس قانونگذاری دارند، با به تعویق انداختن انتخابات به هیچ وجه موافق نیستند.

در بیانیه گروه‌های مقامت فلسطین بر لزوم احترام گذاشتن به تاریخ تعیین شده برای برگزاری انتخابات و توافقات ملی که به تشکیل شورای ملی منجر شود با تأکید کامل بر برگزاری انتخابات در قدس اشغالی تأکید شده است.

این در حالی است که مشاور محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان از احتمال به تعویق افتادن انتخابات فلسطین خبر داده بود.

بر اساس فرمان ریاستی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در روز ۲۲ ماه مه‌ (یکم خرداد)  و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار می‌شود.

پس از ۱۵ سال، این نخستین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش حماس نیز قرار گرفت.

نظر شما