شناسهٔ خبر: 46931230 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پایش مرزهای نهبندان از ورود ویروس هندی

فرماندار شهرستان نهبندان گفت : مرزهای این شهرستان از ورود ویروس هندی پایش می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بیکی فرماندار شهرستان نهبندان با اشاره به افزایش آمار  بیماری کرونا  گفت: وزیر کشور دستوری به استانداران شرق کشور برای پایش مرز‌های شرقی مبنی بر کنترل دقیق مرز‌ها و مراودات  مرزی برای جلوگیری از ورود بیماری کرونا از نوع هندی  داده اند.

 او  افزود: بنا براین دستور، مرز‌های نهبندان با دقت بیشتری پایش می‌شود  البته، چون گذرگاه رسمی برای عبور و مرور نداریم، بنابراین حساسیت‌ها و کنترل مرز‌ها باید با جدیت انجام شود.

بیکی اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با بیماری کرونا توسط بسیجیان طرح موفقی عنوان کرد و گفت: طرح شهید سلیمانی باید همه جانبه در شهرستان ادامه یابد.

فرماندار نهبندان با اشاره به تغییر وضعیت این شهرستان  از رنگ نارنجی به زرد مطح کرد: ساده انگاری و عدم رعایت ضوابط بهداشتی نباید بر جامعه حاکم شود بنابراین با بازرسی‌های شبکه بهداشت اتاق اصناف و نیروی انتظامی باید بصورت مستمر در دستور کار باشد.

او در ادامه گفت: مراسم شب‌های احیای ماه مبارک رمضان باید صرفاٌدر فضای باز و با محدودیت زمانی دو ساعت و در صورت امکان معین شده و با ۲۵ درصد ظرفیت مکان برگزار شود.

بیکی با گلایه از اینکه استفاده از ماسک در بین اصناف ضعیف است گفت: این در صورتی است که بیشترین نفع از رعایت ضوابط بهداشتی بعد از سلامت جامعه به خود اصناف برمی گردد براین اساس استفاده از ماسک  الزام قانونی دارد و با اصنافی که ضوابط بهداشت را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی می‌شود.

فرماندار نهبندان گفت: در حال حاضر اصناف شهرستان نهبندان ۸۵ درصد دستورالعمل‌های بهداستی را رعایت می‌کنند که با همراهی اصناف این عدد بیش از ۹۵ درصد برسد 

او  در پایان گفت: برای جلوگیری از سرایت کرونای هندی مرزبانی باحساسیت مرز‌ها  را پایش می‌کند.  

انتهای پیام / ط آ

نظر شما