شناسهٔ خبر: 46930941 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

تخت‌روانچی:

تحریم‌ها مانع مقابله با بحران سلامت است

صاحب‌خبر - نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، تحریم‌های یکجانبه نامشروع را در تقابل کامل با برابری دیجیتال دانست که ابزار ضروری برای مقابله با بحران کنونی سلامت است و گفت: متاسفانه خواسته برحق جامعه جهانی برای پایان بخشیدن به این تحریم‌ها همچنان ناشنیده گرفته می‌شود.
به گزارش ایرنا، مجید تخت‌روانچی در اجلاس عالیرتبه همکاری‌های دیجیتال که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد. وی تاکید کرد: برای مقابله با یک همه‌گیری با این وسعت و شدت، تجربیات جمعی گذشته ما در مواردی چون مقابله با ایدز و ابولا نشان می‌دهد که وجود یک محیط بیرونی مساعد، بسیار ضروری است. نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: برای ایجاد چنین بستر مناسبی، دسترسی به ابزارهای اجرایی چون فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات، نقش حیاتی دارد. لذا از کشورهای توسعه یافته انتظار می‌رود به تعهدات خود در فراهم کردن منابع مالی، انتقال فناوری و نیز ظرفیت سازی، فارغ از ملاحظات سیاسی، عمل کنند.
تخت‌روانچی با یادآوری اینکه همه کشورهای جهان ازجمله جمهوری اسلامی ایران با خطرناک‌ترین همه‌گیری عصر جدید دست به گریبانند، گفت: اقدامات یکجانبه قهریه، مانع جدی برای مقابله با این همه‌گیری ایجاد کرده و توانایی این کشورها را در این رابطه به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات یکجانبه ازجمله تحریم‌های غیرقانونی، به طور ویژه، عموم مردم و حق حیات و سلامتی آنها را هدف قرار داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما