شناسهٔ خبر: 67641277 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

وزیر کشور:

وزیر کشور: اتباع خارجی برای ورود به عراق باید روادید داشته باشند

وزیر کشور گفت: زائران اتباع خارجی باید برای ورود به عراق در ایام اربعین روادید را از سفارت عراق در کشورهای خود دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

اتباع خارجی برای ورود به عراق باید روادید داشته باشند
کد خبر: 667056
|
۱۴۰۳/۰۴/۲۲ ۲۲:۵۰:۴۵

وزیر کشور گفت: زائران اتباع خارجی باید برای ورود به عراق در ایام اربعین روادید را از سفارت عراق در کشورهای خود دریافت کنند.

به گزارش مهر، احمد وحیدی عصر امروز جمعه در بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: مرز چذابه خوزستان برای ورود زائران اتباع خارجی در نظر گرفته شده و زیرساخت‌ها در این مرز برای آنان فراهم است.

وزیر کشور افزود: کشور عراق تاکید زیادی بر اخذ روادید توسط اتباع خارجی از سفارت عراق در کشورهای مبدا دارد لذا از این اتباع درخواست داریم بدون روادید به مرز ایران مراجعه نکنند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران همکاری لازم را با اتباع خارجی خواهد داشت ولی به زائران بدون روادید اجازه ورود نخواهد داد.

وزیر کشور بیان کرد: کشور عراق زیرساخت‌های لازم از جمله ایجاد جاده و نصب سایه‌بان را برای تردد آسان زائران مهیا کرده و امسال تردد برای زائران راحت‌تر خواهد بود.

وحیدی ادامه داد: همچنین شرایط برای انتقال زائران به وسیله خط دریایی از خرمشهر به بصره مهیا است ولی باید برای اجرای آن هزینه انتقال را کاهش داد؛ یک خط دریایی دیگر از بندر سیبه عراق تا بصره در نظر گرفته شده که در صورت نیاز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند که هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما